Dagens låt:

söndag 12 augusti 2012

Snart dags....

Imorgon är det dags att börja jobba igen :) Känns helt okej faktiskt, kanske mest för att sommaren inte varit på sitt soligaste humör! Nu är det nedräkning till utlandresan i september som gäller istället!

Ska läsa 2 kurser mot Uppsala universitet nu i höst och givetvis hade den ena sin första obligatoriska träff i Uppsala just när vi är borta *suck* Ja, det blir väl någon extra mastodontuppgift istället i vanlig ordning, men man kan ju faktiskt inte hålla hela höstens almanacka öppen om utifall att liksom... Får väl se vad kursansvarig säger när hon svarar på mitt mail.

De första veckorna på jobbet blir nog relativt lugna eftersom lärarna vill landa klasserna efter sommaren innan vi kommer in. Men sen... jag har fullpackad agenda redan nu och vet inte hur jag ska hinna med allt. Ja, det blir till att prioritera, för kvalitén måste hålla och då kan man inte ha hur många ärenden som helst igång.

I övrigt har de sista dagarna gått åt till att rensa i barnens garderober. Det var värre ställt än jag trodde, sorterade ur MÄNGDER hos alla tre som bara var på tok för litet. När hände det? Påfyllningen är så gott som klar och jag tror garderoberna är fit for fight inför skolstart. Sessan fick föutom flera par jeans, tröjor, linnen, och skor också en ny skolväska och en så cool jacka:
Själv har jag också investerat i ny väska och *surprise* nya skor:
Köpte i början på sommaren nya skor som kommer att vara så snygga så till nya väskan:
Pojkarna har fått samma påfyllning som sessan med byxor, tröjor, skor och jackor.

Telefonen ringde härom dagen och en allvarlig röst deklarerade: "Det här är din granne!"Jag hann bara tänka att "skit också, nu har väl min Golden rymt och grävt upp någon trädgårdsfantasts rabatt eller nåt", men jag svarade bara ett mycket frågande "...jaaaa.... Då skrattade mannen i telefonen och sa "Tänkte bara höra om du ville ha lite svamp?" *GULLE**** Min underbara grannfarbror kom strax hit med en hel papperskasse från ICA fylls med kantareller! Det ni! Det blev många omgångar med stekpannan det:
Lyxigt värre! Har väldigt gulliga grannar faktiskt. Fick en Röding av en av grannarna för några veckor sedan, som jag vid tillfälle ska inviga min fiskrök med. Den gulliga damen i huset bredvid kom för någon vecka sedan in med nybakta bullar och en flaska hemmagjord jordgubbssaft. Det kan ju bero på att jag också alltid delar med mig till grannarna. Vi bjöd alla på cupcakes nyligen och jag hänger alltid en bullpåse på handatget hos dem när jag har bakat, eller bjuder på Pannbulla när vi röjer vass i sjön. Mysigt liksom... What you give is what you get returned...

Filosofen fick för några år sedan en Scalextric bilbana i julklapp, men nu var vi ut och hämtade storebrorsans gamla Scalextric bilbana i förrådet och nyhetens behag blev stort. Bilbanan har gått varm uppe i övre hallen minsann:
I övrigt har de spelat rumpan av sig på min telefon; Zoostory 2 är tydligen hur kul som helst...
Syskon är fantastiskt att ha!!!

Själv hädade jag och klippte gräsmattan när Sverige spelade OS semi i handboll, men idag ska jag minsann ha tv:n på och glutta lite mellan raderna på min inläsningsbok i barnpsykologi. Har faktiskt betat av 2 stycken redan och är nu inne på den 3:e *good girl*

Lite städ och fix måste till innan dagen är slut, samt bad av de 2 småkillarna som har dagis och fritids imorgon. Sessan och Kloker har ju skolstart nästa vecka först, så de får slappa runt här hemma med kompisar och hålla djuren sällskap en vecka till. För deras skull hoppas jag veckan bjuder på sol och värme!

Nej, nu ska jag ta tag i lite matlagning - lutar åt Lasagne och sedan läsa och titta på hanboll. Städningen får allt vänta tills småtrollen ligger på plats i sägen, annars är det som att skotta när det fortfarande snöar :)

Till helgen blir det Strömsholm och jazz med Glenn Miller storband, med mannen på tu man hand. Det var ju superdupermysigt förra året, så SJÄLVKLART blir det favorit i repris!!! :))))

Dagens låt: Självklart Glen Miller; In the mood http://youtu.be/bR3K5uB-wMA Kan man bli annat än glad???

Inga kommentarer: