Dagens låt:

onsdag 10 oktober 2012

En låååång uppdatering :)

Vi hade underbara dagar i Turkiet! Kanonväder och härligt sällskap av familj och vänner. Den största delen av tiden gick självklart åt till sol och bad, men farmför allt barnen hade mängder av andra aktiviteter också. God mat, superbra hotell (2:a ggn vi bodde där och fler ggr kommer det att bli), många andra trevliga familjer från hela Norden och underbara skratt under hela veckan. Nästa år blir det som sagt 2 veckor!

En händelse värd att berätta var ankomsten till Antalyas flygplats. Smidigt kom vi ur planet och in i ankomsthallen. Hittade direkt bandet med bagaget som redan rullade med väskorna på. Min kollega lyfte av sin blå väska, men upptäckte snabbt att det inte var hennes. Samma procedur upprepades med väska två och tre. Efter dessa misstag hade hon höga resonemang med sig själv om vilken "duvblå" nyans det egentligen var på hennes väska. Jag stod bredvid och skrattade gott åt det hela. Bara sååååå typiskt min underbara kollega. Ytterligare 2 väskor av och på bandet som inte var hennes. När blå väska nummer 6 kommer säger hon bestämt att "DEN är det i vart fall INTE!!!" och låter den åka vidare på bandet. Plötsligt hörs kollegans 10 åriga dotters röst ljuda i ankomsthallen. Hon står typ 10 meter bakom oss och ropar "Mamma- väskan!!!" Tydligen var den väskan hon ratade som var den rätta... Jag skrattade gott åt detta. Men...
Skrattar bäst som skrattar sist! Vi hade 4 väskor men hittade bara tre. Det blev färre och färre väskor på bandet och en av dem som snurrade runt varv på varv påminde om våran, men det var inte den. Till sist var det BARA den som åkte runt och jag började inse att någon måste ha tagit fel väska och trott att våran var deras. SKIT OCKSÅ!!! Resonerade med kollegan och mannen om vi skulle ta med den lämnade väskan till informationen, för där kanske de kunde ta reda på vems den var och på så sätt hitta våran. När jag ska lyfta väskan av bandet dillar min kollega något om att jag kanske borde prova koden bara för säkerhets skull. Tror männsikan inte att jag vet vilken som är min väska. Gör dock som hon säger - i ren trots för att motbevisa henne- och vips åker väskan upp, innehållande våra saker...

Ja, SÅ kan det vara när detta sällskap är ute och reser. På vägen hem hade vi märkt alla våra väskor med knallorangea band och det fungerade klockrent!

Vad gäller tvisten mellan mig och mitt ex och boendet av vår gemensamma dotter så skulle vi ha träffats i Tingsrätten imorgon, men det blev inställt på mitt ex begäran. Vad detta innebär vet jag inte i skrivande stund, för min advokat har inte hunnit höra av sig. Vi har haft en soc utredning här som träffat mig och min dotter samt som talat med ex:et på telefon. Har nu läst vad ex:et sagt till utredaren och VM i Bullshit vinner han alla dagar i veckan! Själv tänker jag inte förställa mig och låtsas vara någon jag inte är, utan kör med ärliga öppna kort. That´s me! Återkommer i ärendet när jag vet mer.

På tal om ärlighet så var jag med om något för mig ovanligt häromdagen. En person som finns inom mitt arbete satt på ett möte och blåljög mig rätt upp i ansiktet. Ja, både mig och den andra personen som var med i mötet. Till saken hör att samme person hade tidigare under dagen suttit i ett annat möte med mig och 2 kollegor och sagt helt andra saker. Dessa förnekade personen helt vid andra mötet och gav en helt ny version. Ibland blir man förbluffad och framförallt BESVIKEN! Personen ifråga är någon som jag tyckt ganska bra om tidigare, men efter denna händelse har personen helt förlorat förtroendet hos mig. Kommer aldrig mer att lita på personen ifråga och vill helst hålla personen så långt ifrån mig som det bara går. Har otroligt svårt att förstå ett sådant agerande. Själv ljuger jag inte, möjligtvis vita lögner för att skydda någon eller för att hindra att någon blir ledsen eller sårad. Men aldrig för att vinna fördelar eller för att trampa på andra. Jag är den jag är och räcker inte det så är det väl så. Att ljuga och försöka få sig själv att framstå som bättre än vad man är och helst bättre än ALLA andra är inte my cup of tea. Tror inte heller att det är en fungerande väg till framgång...

I övrigt är det full fart på jobbet! Mer tryck än någonsin och tiden räcker inte till hur än man bär sig åt. Lätt att bli stressad, men jag försöker hålla balans i jobbet. Det hjälper ju inte att personer blåljuger och att man dessutom har tvister om barns boenden i privatlivet ovanpå det, men ibland blir man prövad med besked!

Har faktiskt börjat titta mig om efter nya arbeten. Inte så att jag egentligen tänker byta jobb just nu, men hittills har detta jobb inte gett den utveckling jag söker. Som det är tänker jag jobba vidare och fortsätta utbilda mig vid sidan av. Har nu börjat titta på jobb som ligger utanför skolvärlden. Min utbildning och erfarenhet räcker faktiskt långt även i andra branscher! Kul att "fönstershoppa" andra jobb och få tankar och idéer för framtiden. Kommunalanställd vill jag helst aldrig mer vara! Utvecklingspotentialen är mer eller mindre NOLL!!!

En annan lite kul sak är att sessan har börjat dricka te, så nu har jag fått en tekompis i soffan på kvällarna. Supermysigt faktiskt! Dessutom får hon ju känna sig lite större i och med att småkillarna sover då och på tv:n finns program som vi kan se tillsammans numer.

En serie som INTE sessan ser med mig är HOMELAND, som går på ettan på måndagar. Så SJUKT bra!!! Såg säsong ett på DVD box och det tog 2 dar att se alla 12 avsnitten. Kunde inte slita mig! Nu är det säsong 2 på tv:n och jag måste vänta en hel vecka mellan avsnitten, men det finns ju en viss tjusning i det med...

Helgen som var tillbringade jag på tu man hand med mannen i Stockholm. Vi bodde som vanligt på hotell Riesen i gamla stan. Förutom att umgås, äta gott och gå på bio så passade vi på att shoppa all vinterutstyrsel till barnen. Det blev dubbla uppsättningar vinterkläder till alla barn och dubbla uppsättningar skor, mannen köpte också ny jacka och skor. Själv hade jag inte behov av något men så hoppsan slank det med 2 par nya vinterstövlar och ett par stövletter *ching- ching*. Så det kan bli :-O

I övrigt är det bra med alla i familjen. Lite förkylningar som härjar, men det är ju väntat så här på hösten. Snart börjar curlingsäsongen :))))

Ska försöka komma ihåg att prova ändra dagens låt på en annan dator vid tillfälle.

Må så gott så länge!/Cilla

1 kommentar:

"Mannen" sa...

25000 besökare :-)