Dagens låt:

söndag 28 oktober 2012

Winter on it´s way :)


Jaha, så har den första snön fallit, även om den inte riktigt finns kvar. Dagen till ära mest frostvitt i gräset, men isen har lagt sig på sjön, så kylan verkar göra sitt J
Fullt upp på jobbet som vanligt, så veckorna bara rusar iväg i flygande fart. Man startar med måndag morgon och vips så är det fredag och man undrar var veckan tog vägen…
Har varit på teaterpremiär: Becky Shaw på teater Playhouse på Östermalm i Stockholm. Riktigt rolig pjäs, med många kvicka intelligenta repliker som gav goda skratt. Rekommenderas å det varmaste!
Om 2 veckor börjar min ena universitetskurs mot Uppsala, men jag har inte ens hunnit titta åt böckerna än. Det löser sig alltid, men när jag väl kommer hem från jobbet är böcker det sista jag vill ta tag i just nu. Trots det ska det bli kul att läsa igen och jag tror kursen är riktigt, riktigt bra! ”Ledarskap i kunskapsprocesser inom organisationer” heter den. Absolut vad vår kommun behöver!!! Till våren väntar ännu en Uppsala kurs samt en mot Högskolan Kristanstad. Här ligger man inte på latsidan heller ;)
Sessan skall i december på ”Nobelmiddag” med skolan. En tradition de har och idag har vi beställt en klänning till den kvällen. Hittade en jättebra sajt på nätet och sessan själv fick vara med och välja. Det blev en blå kreation, lite försmak inför studentbalen (som kommer om 9 år eller så =P ). Men det är alltid kul med saker som sker utanför den vanliga vardagen. Man har ju inte roligare än man gör sig helt enkelt…
På tisdag väntar Skolforum med kollegorna. Det är ju trots allt höstlovsvecka, så några elever att arbeta med har vi ju inte direkt. Således blev det en dag på Skolforum, som vi själva får betala resan för. Har kommunen taskig ekonomi så har den. Utöver det är höstlovsveckan ett välbehövligt avbrott som kan ägnas åt dokumentation. Har dock 2 möten med pedagoger, samt att jag sitter med i elevhälsans utvecklingsgrupp, så lite inbokade saker finns trots allt i agendan. Fredagen kommer jag att vara ledig (lite lov vill jag också ha).

Butter har varit 2 veckor i Skottland och arbetat på en lägerversamhet för funktionshindrade. Det var helt fantastiskt enligt honom och godset de var på låg i ett naturreservat som var gudomligt vackert. Han och hans studiekamrat blev erbjudna sommarjobb där om de ville, men de kunde bara betala mat och husrum, så tyvärr var det inte aktuellt för deras del. Han har även bestämt sig för att studera vidare till hösten. Det lutar åt att gå i mammas spår och läsa till lärare J
Trötter har nu skrivit sin första tenta på högskolan och klarade den med god marginal – GRATTIS!!! Så nu är han igång med det. Han och sambon kommer antagligen hit om 2 veckor och hälsar på över helgen.
Curligen går bara bättre och bättre!!! Om man hade en sådan uppåtgående kurva i allt annat man gör, så skulle allt vara en endaste liten räkmacka. Senaste träningen hade jag 7/8 stenar med i spel, helt amazing, med tanke på att jag som sagt aldrig spelat förr. SUPERKUL är det fortfarande och det blir nog ett stående vinterinslag i livet framöver J
Med småkillarna är det bara bra. De leker och står i, precis som man ska när man är 5 och 7. Mest väntar de på snön, så det blir roligare aktiviteter utomhus. Lite julklappsinköp är redan fixade, det är så sjukt skönt att slippa vara ute i sista sekunden. Jag hinner inte det med mitt jobb heller, så det är bäst att handla lite nu och då när man springer på något.
Kloker kämpar på i skolan (tror jag). Hon säger aldrig något om den och frågar man är allt ”bara bra”, så vi får hoppas att det är så också. Hon har börjat titta på studentmössa och prata balklänning, ett avbrott från allt Lajv prat – KUL! Hon lär väl också fundera lite över vad hon ska göra efter studenten. Hon har pratat lite om att ”göra lumpen”, men det vet jag inte om det är aktuellt längre. Vi får väl se sa blinda Sara vad hon hittar på.
Nej, nu ska jag ta tag i resten av dagen och se vad den kan bjuda på. Lite vet jag redan, för alla de tre barnen ska ha varsin kompis här och de dyker upp när som helst. Således blir MITT utbud av aktiviteter ganska givet…
Ha det gott! / Cilla

Inga kommentarer: