Dagens låt:

fredag 20 september 2013

Japp, så var det dags...


Förkylningens tider är här. Har dagen till ära ingen röst, så det är väl kanske tur att jag ändå skulle vara hemma med Kloker och Ärtan idag. Mannen är med ”grabbgänget” i Göteborg denna helg, så någon ompyssling av sjuk fru kommer således inte att ske… Fick till och med lov att sjukanmäla minstingarna idag i och med att jag absolut inte var i form att köra bilen in till stan. Yrslig och eländig i morse. Givetvis ringde en av lärarna och dubbelkollade (hon hade inte hunnit kolla i datorn på morgonen) och jag fick verkligen anstränga mig för att få fram hörbara ljud i telefonen. Men, jag inbillar mig att jag låter värre än vad jag är sjuk J  Fast jag har ändå varit på jobbet hela veckan, febrig och eländig. I onsdags när jag kom hem från Uppsala var jag näst intill svimfärdig. Korkat, eller hur?! Men det har liksom inte varit läge att ligga hemma och vara sjuk denna vecka. Men sjuk har jag varit; man behöver bara titta på min bil, som för stunden är halvskitig!!! Den brukar annars alltid vara spotless, men denna vecka har den fått stå åt sidan *stackare*. Ska putsa till honom på söndag om orken är tillbaka då.
Jobbet har varit relativt turbulent de sista veckorna. I och med en ny medarbetare så har saker liksom kommit till sin spets. Svårt att teama ihop flera väldigt personstarka individer i en och samma grupp. När vi dessutom inte når varandra i dialogen så blir det rätt omöjligt faktiskt. Vi hade trots det ett bra samtal i teamet igår, där chefen var med, och rensade luften rejält. Ska bli spännande att se var det tar vägen efter detta. Relationer är spännande och hur personkemier fungerar, eller inte…
Fixade första inlämningsuppgiften i den masterkurs jag läser nu. Känns skönt. Det är ju alltid svårt att veta hur de vill ha det när det är nya kurser och nya handledare, men det var inga som helst problem. Ibland önskar jag att jag hade mycket mer tid till reflektion över det vi läser, men med jobb, familj och annat vid sidan av, så får studierna kanske inte alltid den tid de förtjänar. Måste plugga lite i helgen eftersom jag ”tappar” en hel helg om 2 veckor när jag och mannen ska på egen weekend. Så framförhållning är VIKTIGT!
Vad det gäller pappas fru så har buden gått fram och tillbaka, men om jag förstått det hela rätt nu, så blev hon aldrig opererad på Sahlgrenska för någon vecka sedan. De har ändå gjort bedömingen att hon kommer att bli bättre och redan nu har min far sett klara förbättringar. Till helgen är det sagt att hon dessutom ska kunna flytta ifrån den akuta salen  med dygnet runt övervakning på IVA, till en allmän sal på IVA istället. Vi håller tummarna för att det nu har vänt och fortsätter att gå framåt hela vägen istället.
Känner mig rastlös dagen till ära. En kanonfin höstdag är det och det finns mängder av saker jag skulle kunna göra, men i och med förkylningen så tryter orken men den mentala delen av mig vill ändå få saker gjorda. RUT var är du??!!! Ja lite ROT skulle inte heller skada, har massor av sjukt bra idéer för huset J
Kanske blir det dags att tända i täljstensugnen för första gången i höst nu i helgen. Känns som ett lagom och lämpligt projekt för en förkyld mamsing.  Och… det finns inte mycket som har högre mysfaktor i höstmörkret.

Inga kommentarer: