Dagens låt:

lördag 28 september 2013

Alla är inte fascinerande...

Jobbig jobbvecka borgar för seg helg... Japp så är det minsann och trökvädret bidrar det med! Har verkligen känt mig helt ur form denna vecka och turbulensen på jobbet har nått märkliga nivåer. Det är just nu hur många direktiv i luften som helst och ingen som egentligen har bollen eller kollen!? Själv känner jag mig bara allmänt överkörd och tömd på energi och arbetsglädje. På måndag kliver på vår begäran huvudskyddsombudet in i denna "soppa" och vi hoppas därmed att det åtminstone slutar snurra så förskräckligt och att någon tar greppet över att kolla vad som är vad och hur vi ska reda ut detta. Tror i ärlighetens namn att detta bara kan hända på en kommunal arbetsplats med luddiga direktiv och en otydlig ledning.

Men, världens bästa man finns här hemma och plockar upp resterna av sin trasiga fru efter jobbdagarna i detta kaos. Utan honom tror jag att jag hade varit sjukskriven vid detta laget! Men han hjälper mig att reda i det som går och ser till att jag lyssnar till min inre röst och hittar strategier i detta som gör att jag orkar stå kvar och genomföra mitt jobb. För mitt jobb, det som är ute på skolorna och mot eleverna, ÄLSKAR jag fortfarande, det är det inre arbetet på min centrala avdelning som är helt fucked up just nu! Det kan jag absolut vara utan, så den kommande strategin blir att begrava mig i jobbet och befinna mig så lite som möjligt på kontoret, tills någon tar tag i detta och arbetar för att finna en lösning.

Mänskligheten är fascinerande, men det finns också en och annan person som är något helt annat än fascinerande... Att förhålla sig till dessa personer är så galet svårt och man tror ibland att det måste vara "Dolda kameran" eller nåt, för så här galen kan verkligheten bara inte vara! Men... JO, DET KAN DEN!!!

Nästa helg ska jag och mannen på egen weekend och det känns fantastiskt lägligt. Det kunde inte ha kommit vid ett mer passande tillfälle! Time out från tillvaron känns välbehövligt just nu :)

Lämnade in BMW:n för att få min backsensor fixad, samt för att få starkare lampor i helljusen. Hade gjort upp om att jag skulle få en lånebil under dagen och sist jag var där fick jag någon form av "Glaskuvös" där AC:n var trasig och det var sommar och gassande sol... Kul?! NOT!!! Därför hade jag med överdriven tydlighet gjort klart att det skulle vara en BRA och VETTIG lånebil och absolut ingen "pundargurka". Kommer dit på morgonen och säger mitt ärende. Lämnar in bilnyckeln och killen säger tack och är på väg att gå. Eh... jag skulle få en lånebil säger jag då, varpå killen ser totalt överraskad ut. Oj, då, säger han sen... eh... chefen har tagit den vi brukar låna ut... Jaha, säger jag, men hur ska jag ta mig till jobbet tänker du då? Killen ringer i panik till sin chef och jag står och tittar på killen medan detta pågår. Chefen, som inte har någon som helst lust att kliva ur sängen för att levera den bil han lovat att låna ut, försöker då att få killen att låna ut sin privata bil till mig. Men när killen stammande säger till chefen att han kör "kärringens gamla Audi" och ser min blick som utan tveksamhet förmedlar "NO BLOODY WAY!!!" så erbjuder han sig att åka hem till chefen och hämta bilen. Efter mycket om och med sitter jag i en liten Toyota med sjukt mycket reklam på, där texten "Nemas problemas" lyser som en stråklastare på alla jag möter... tacka vet jag MIN bil!!!

Inga kommentarer: