Dagens låt:

fredag 4 oktober 2013

Crazy!

Ja, vaknade strax efter kl 03, pigg som en lärka!!? Gick upp, satte på te, slängde in en tvättmaskin och tände en brasa. Började sedan damma på nedervåningen... Ja, JUST DET!!! What´s wrong kan man ju undra... Kändes bara helt rätt just då, men kommer att ha sitt pris i kväll när jag ska ut och äta god mat med mannen och vänner samt gå och se en härlig uppsättning senare på kvällen. Jag brukar ju vara kvällstrött så det heter duga ändå liksom...

Kaoset på jobbet är vad det är liksom, men min chef ringde mig nu i veckan och ville veta vad jag tyckte och kände och hur jag upplevde det hela. Det var ett mycket bra samtal och allt kändes lite bättre efter det. Situationen har lugnat sig en hel del, åtminstone på ytan, i och med att en person är förflyttad till annan lokal, så kontoret känns återigen som en helt okej plats att befinna sig på. Jobbar på i mina ärenden och avvaktar och hoppas och tror att allt ska kunna återfå sin ursprungliga balans till slut. Igår var vår "ursprungsgrupp" tillsammans på kontoret och vi kunde skratta och ha kul som vanligt, vilket var behövligt! Teamet behövs och vi har haft en fantastisk arbetsglädje i vårt team, så det har verkligen varit pest nu när allt gungat rejält.

Studierna tuffar på och jag känner mig relativt i fas just nu, men vet att de 2 kommande veckorna lär bli lite intensivare rent studiemässigt.KUL är det i alla fall, precis som vanligt. Har sökt jättespännande kurser till våren, så jag hoppas jag blir antagen. Det är mot ett annat universitet, och även om jag har högsta tänkbara meritpoäng, så är det ju ibland så att de "egna" programstudenterna har förtur, så då kan man bli att stå utanför ändå. Men jag håller tummarna!!! Kursen som kommer efter den jag läser nu, har galet mycket litteratur. Har aldrig varit med om en sådan textmängd på 7,5 hp. Tur att jag är en snabb läsare, det säger jag bara... Det mesta av materialet är dessutom i form av pdf filer, så det blir antingen att läsa eländet på nätet eller i utskrivet format och det kommer att bli det sistnämnda. Men det är ju sååååååå mycket trevligare att läsa saker i BOKFORM. Kopierat material och läsning på datorn går bort alla dagar i veckan om jag har möjlighet att välja!

Butter arbetar ju som resurs till en elev på mellanstadiet, en elev med ganska stora koncentrationsmässiga svårigheter och en labil personlighet. Han fixar sitt jobb galant och ringer mig ibland för att bolla tankar och idéer kring jobbet. Blir så sjukt stolt varje gång, för han har verkligen rätt tänk rakt igenom. Han bara "har det" och en reflekterande förmåga, samt själ och hjärta som gör att han kan inte bli mer rätt för att arbeta med dessa barn. Det är väl kanske som menas med att "äpplet faller inte långt från trädet" =oD

Nej, nu ska jag faktiskt gå och lägga mig i ett bad. Känns också som en helt vettig grej att göra kl. typ 5 på morgonen :) Sedan väntar en weekend med mannen på tu man hand och en massa SHOPPING *me like!!!!* Ha en bra helg allihop!

Inga kommentarer: