Dagens låt:

onsdag 9 oktober 2013

Sjukenergi?!

Hade en mycket trevlig helg med mannen och goda vänner, men febern kom som ett brev på posten under natten till lördagen. Lite Alvedon och Ipren fixade till det hela, men när den fortsatte så fick det bli att faktiskt ta tag i saken. Förkylningen har ju suttit i över tre veckor nu och febern kommit och gått. Men nu är det en veckas sjukskrivning som gäller... Men, sköter ändå jobbet via telefonen och datorn. Jo, jag vet, är man sjuk så är man, men ingen annan gör mitt jobb när jag inte är där, så det är bara min egen arbetsbelastning som byggs på och utifrån det så är lite jobb på hemmaplan värt MYCKET när jag väl är på plats igen!

Är ju inte någon som egentligen klarar av att bara ligga och dröna i soffan (annat än korta perioder, då jag verkligen njuter av det). Det liksom kliar i hela kroppen och jag ser alla 72 000 projekt som jag skulle vilja ta tag i. Ett som jag faktiskt beslutat mig för är en REJÄL utrensning av skåp och garderober. Har så himla mycket saker som bara ligger där och tar plats, men som aldrig används. Nu är det dags!!! Tänkte höra med Röda korset om de hämtar upp saker om man har ett rejält lass man vill skänka, och ett REJÄLT lass lär det bli :) Och även om kroppen inte är i form, så kan väl att sitta på en stol och plocka med lite saker inte förvärra det hela SÅ mycket?! (snälla, håll med!)

Hösten är den där perioden när hemmet hamnar i fokus igen. Världen krymper när värmen försvinner och jag är ju, som ni redan vet, en 100% fryslort, så att vara inne höst och vinter är absolut att föredra! Visst hundpromenader och lek med barnen är ju ljuvligt, men att kura framför brasan och tända levande ljus är också mysigt... Därav blir hemmet i fokus igen och man ser allt det där man skulle vilja ändra på. Nu trivs jag galet bra i mitt hem och det mesta är ju redan så som jag vill, men förändring är kul, även om det bara gäller små saker. Men, just SAKER är som sagt något som jag har alldeles för mycket av. Tänk att få öppna en garberob och känna att jag har koll på vad som finns där och att det bara är saker jag verkligen behöver och använder. Tror jag skulle må bra av det och av känslan att faktiskt sluta hitta skäl till varför både det ena och det andra borde vara kvar... Önska mig lycka till :)

Beskeden kring pappas fru är än det ena och än det andra och som det verkar finns det inga klara besked. Läkarna säger lite olika saker beroende på vem pappa pratar med och detta är hur förvirrande och frustrerande som helst! Som en känslomässig berg och dalbana, och den har pappa och vi andra åkt runt på i x antal månader nu!!! Jag önskar att de kunde säga att det är stabilt och att det antagligen kommer att vara så framöver. Det skulle alla verkligen behöva i detta och framför allt pappas fru!Pappa skulle då också kunna komma hit några dagar och hälsa på. Tror han skulle må bra av att byta miljö en stund och bli lite ompysslad på bortaplan. Men så länge det bara svänger än hit och än dit så vågar han ju inte åka någonstans...

Studierna "funkar" just nu, men inte mer än så. Det har varit så mycket på alla plan, både hemma och på jobbet, att jag har inte orkat mer än att hålla mig flytande. Lämnade in 2 uppgifter igår, som när jag är i fas hade varit 7 resor bättre, men nu "ställde jag bara in skorna" liksom. Lägger krutet på nästa uppgift istället, för det är examinationsuppgiften. Där funkar det inte att bara "flyta"... tyvärr :)
Egentligen går väl att "flyta" inte alls på avancerad nivå på universitetet, men när jag skriver det nu så är innebörden att jag bara gjort precis så mycket som behövs för ett G, vilket i sig ändå är en hel del! Annars är jag ju en person som alltid strävar efter ett VG. Men när livet kommer emellan så gäller det att prioritera och ha rimliga förväntningar på sig själv för att inte stressa sönder...

Nej, nu är det dags för morgonens andra kopp kaffe och sedan morgonmys med minstingarna. DET är lyx, för det missar jag helt de dagar jag är på jobbet, för då har jag redan åkt när de vaknar. En stor vinst (och kanske den enda) med att vara sjuk :)

Inga kommentarer: