Dagens låt:

torsdag 17 oktober 2013

Upp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp...


Ja, här dansar vi någon form av dans som bara går runt och runt och man vet varken vad som är fram eller bak. Snurrigt värre och på något sätt kan man inte greppa var den börjar eller var den tar slut. Vi hoppas att det snart slutar snurra så förfärligt, så att man kan hitta rätt i härvan.  Det hela handlar om Klokers och Ärtans fortsättning eller inte hemma hos oss. Det är mycket som ska vägas in och beslutas om och eftersom det handlar om människor, så väger känslorna tungt och påverkar hela karusellen. Svårt att veta hur man ska ställa sig till allt, men just nu har vi fram till på måndag att besluta oss. Vi får helt enkelt ta den tiden till reflektion och verkligen känna efter och väga allt och sedan ta det beslut vi upplever är bäst för alla parter.
Har ett alldeles för stort energiutsläpp just nu. Upplever att jag inte fullt ut räcker till någonstans, utan bara duttar här och där i ett försök att greppa allt som händer och sker. Man undrar ju hur länge det ska hålla… Men än känns det som att det ”funkar”, även om det är allt annat än idealt. Helst skulle jag vilja ha en time-out från tillvaron rakt av, liksom kunna sätta hjärnan och allt som sker runtomkring på paus. Och kanske är det så, att man faktiskt måste pausa ibland, för att i denna turbospinn på olika fronter så tar man heller inga kloka beslut. Längtar faktiskt till en slentrian i en grå och tråkig vardag!!!
Fast förresten! Jag hade ett samtal på jobbet igår i ett ärende där hela min magkänsla, baserad på min kompetens, sa ”NEJ!!!” i relation till en sak. Jag hade inget mandat i frågan, men valde ändå att påtala och stå för min uppfattning och åsikt i frågan och verkligen berätta hur jag tänkte. Fick ingen speciell respons där och då, utan mest ifrågasättanden. Men så idag så hade personen jag pratat med igår, reflekterat över det jag sagt och presenterade nu den lösning jag påtalat. Man blir så himla glad när man vågar stå på sig och följa sin magkänsla och mötet idag blev med min lösning så optimalt som det kunde bli J Tror att jag är rätt person på rätt plats och att det finns en mening med att jag har hamnat där… Såna händelser gör att allt slit liksom får ett värde och en mening.
Nej, nu ska jag ta en huvudvärkstablett, en Berocca Boost och sedan lägga mig i ett bad. Tror inte att det kommer ha någon överdriven effekt, men kanske liiiiiiite.

Inga kommentarer: