Dagens låt:

onsdag 30 oktober 2013

ÄNTLIGEN!!!


Har idag lämnat in mitt examinationsarbete på kursen jag läser, så nu har jag höstlov!!! Ska bli galet skönt måste jag säga. Visst, har som vanligt 1000 projekt att ta tag i, men har också ”nästan” oceaner av tid till mitt förfogande. Bara det att inte ha några måsten, eller att behöva gå upp i ottan, nej nu kan jag ha ett helt annat upplägg J
Mannen har tagit barnen och åkt till sina föräldrar och ska gå på Parken Zoo med barnen imorgon. Allt för att jag skulle få studiero under dagen. På vägen dit passade han på att åka förbi vår uppfödare till minsta hunden, som arbetar på en veterinärklinik, och få hunden höftleds och armbågsröntgad. Svaren kommer om en dryg vecka eller så.
Svärmor kommer att skicka med mannen 2 duntäcken hem *hoppar och skuttar*. Jag är ju som bekant århundradets fryslort och förra vintern hade jag 3 täcken + ett värmetäcke med el, men frös ändå!? Fattar inte hur det kan funka så, men jag får verkligen märgfrossa och fryser inifrån. Men 2 duntäcken känns ju hoppfullt (i kombination med de tre andra och värmefilten). Är inte prinsessan på ärten precis, mer prinsessan under filtarna =P
Ska också bli skönt att vara ledig. Behöver en hel del EGEN tid. Det har ju varit jobbigt på alla håll och kanter den sista tiden, så jag har liksom inte haft tid att vårda mig själv riktigt. Nu ser jag fram emot ensamtid, att bara få vara och ligga i soffan och titta på en film och dricka te, helt SOLO!!! Har ju liksom idag och imorgon på mig, sedan är småbuset hemma igen. Måste bara få Kloker att förstå att jag verkligen behöver få vara ifred. Hon har ju en förmåga att prata, prata och prata annars ;) Och pratar hon inte med oss, så pratar hon oavbrutet med bebisen och det är ju gulligt. Men ibland behöver man tyssssssssstnad… Och ibland måste man faktiskt få be om att få vara ifred, utan att det ska behöva tas personligt…
På fredag är det höststäd som gäller, att få undan det sista ute i trädgården och att kratta löv. Gillar faktiskt att göra det, kanske för att det är lite filosofiskt med rasslandet och lite enahanda sådär.
Har investerat i en dosa med ”må gott feromoner för katt”, som man pluggar in i vägguttaget och som ska få katter att känna sig mindre stressade och må bättre. Vi har haft STORA problem sedan Kloker flyttade ut sin katt ur sitt sovrum. Hon vill inte ha honom där när bebisen kom. Han har då tagit över lite här nere, vilket har fått våra katter att bli stressade och må dåligt, framför allt vår Maine Coon. Hon mår inte bra alls. Alla våra katter är utekatter, men Klokers katt har bara varit på hennes rum när han varit inne och på så sätt inte inkräktat på de andras revir. Men nu funkar ju inte det… Vi har provat det mesta, så detta är sista utvägen. Fungerar inte detta så måste Kloker hitta ett nytt hem till sin katt!
Hade ett jättebra medarbetarsamtal med min chef häromdagen. Kände mig riktigt lyft när jag gick därifrån och det kändes otroligt bra och behövligt med tanke på senaste tidens cirkus på jobbet. Jag har stora förhoppningar om att allt, både jobb och privat, ska lugna ner sig framöver och att jag ska hitta tillbaka till arbetsglädje, energi och balans. Men som sagt, behöver nog min egotid först och jag tror att jag ska ta och boka en tid för massage också. Tror det är bra att liksom ”knåda” eländet ur kroppen.
Men, nu är det ledig tid som gäller och en dag i taget. Simma på liksom J

Inga kommentarer: