Dagens låt:

söndag 3 november 2013

Var tog mina oceaner av tid vägen?!

Så har man varit ledig i 5 dagar… var tog tiden vägen? Tyckte att jag hade oceaner av tid, men plötsligt är det söndag *irriterande*. Det är ju galet skönt att bara fnula runt hemma och plocka och dona och mysa med barnen. Skulle ibland, korta stunder, kunna tänka mig att vara lyxhustru. Men, jag tror att detta bara är vid dessa ”gud vad jag aldrig hinner med allt jag vill – stunder”. Jag tror att ett liv som lyxhustru skulle göra mig otroligt rastlös och uttråkad till slut. Fast det är klart, mamman i min familj som jag arbetade som Au-pair hos när jag var ung, hon var nog den mest stressade person jag träffat och ändå hade hon inget annat än sig själv att tänka på… Wierd…

Hunnit med mycket har jag ändå gjort dessa dagar. Inför vintern fixet är klart, vilket känns skönt och jag har även hunnit plocka och dona lite inne. Har också fått njuta av svärmors fantastiskt goda Mazarinkaka *mums* Ser nu fram emot mina 2,5 veckors ledigt vid jul, som förutom plugg och plock kommer att innebära härliga dagar med familj och vänner…
Grannen, damen med de gröna fingarna ni vet, hon som brukar med själ och hjärta pika om olika saker, hejade ivrigt på mig när hon såg att jag var ute och krattade löv. ”Cilla!!! Har du fått inspiration??!!!” ropade hon glatt och förvånat över staketet. Sedan frågade hon om jag sett till grävlingen. Den hade tydligen bökat sönder rejält på hennes tomt. Jag svarade bara att jag tror inte den har varit hos mig, vi har ju hundar också… Då svarar hon på sitt härligt ärliga pikande sätt att ”de gillar ju rabatter, så det krävs ju att man har några sådana…” *ler* Ja, om min avsaknad av rabatter inne på tomten innebär att jag slipper grävlingar så är det ju bara ännu ett plus för mig. Länge leve gräsmatta!!!
Småkillarna var hemma hos sina kusiner igår på Halloween partaj. De skulle ha sovit över, men strax innan 22 ringde kusinernas mamma och talade om att hon hade minsann en liten lillprins som ville hem. Vill man hem, så ska man SJÄLVKLART få komma hem, oavsett tid på dygnet! Men vädret höll på att slå om från fuktigt plus till iskallt minus, vilket medförde att det var som att köra i en kolsvart dimgröt. Riktigt läskigt var det, såg inte många meter framför bilen. Nästan hemma dök det upp ett rådjur mitt i vägen, och trots att jag körde typ 50 så behövde jag tvärbromsa, för att inte köra in i det. Lillprins som satt och sov skakades till rejält, men konstaterade glatt att nu minsann visste han hur bilbältet fungerar J Själv kunde jag konstatera att mina nya vinterdäck + min fenomenala fyrhjulsdrift är guld värda! Stopp tog det och rådjuret lunkade lugnt vidare över vägen.  Love my car!!!! Den ska få en invändig städning idag som en liten belöning för väl utfört arbete under färden igår J
Filosofen är fortfarande kvar där och nu på morgonen meddelade han att han ville stanna lääääänge där idag. Småkillarna har kusiner som är i samma ålder och det är ju alltid populärt! Lillprins ville dock åka hem i och med att äldsta kusinen var lite för ”busig”, vilket våra barn är lite ovana med.
Dagen kommer att bestå av med plock, det tar liksom aldrig slut…  Imorgon är det jobb som vanligt som gäller och livet tuffar på. Kanske närmar jag mig den lite efterlängtade grå vardagen?!

Inga kommentarer: