Dagens låt:

lördag 9 november 2013

Helg igen!


Dagarna de går och går och fort går det!!! Snart är det jul liksom *hjälp* Har ju massor som ska hinnas med innan dess!
Har dock hittat tillbaka till lite av den vanliga lunken igen och det känns BRA! Måste strukturera mig bättre på jobbet bara, nu när det börjar öka på med ärendebelastningen. Kan inte vara överallt samtidigt (tyvärr), men med lite bättre struktur så borde det i varje fall fungera rätt okej kan man tycka J
Curlingsäsongen är i full gång och det går faktiskt riktigt bra. Lite som att cykla är det allt, för mycket av det jag lärde mig förra året sitter kvar i år. Sen är vi (jag och min kollega) fortfarande vad man skulle kalla för ett stort fett handikapp för vem än vi spelar i samma lag som, men roligt har vi! Och det är ju det som är meningen i och med att det bara är ”plojturneringar” med kompisgäng som vi spelar någon fredagkväll i månaden.
Idag har mannen varit med Filosofen och hans kusin på Monstertrucks på Friends arena. Toppen tyckte småkillarna!!! Själv har jag varit hemma med Lillprins och den yngsta kusinen och Sessan har varit hos bästa kompisen hela dagen. Kusinerna ska sova över och imorgon blir det tacos hemma hos dem.
Måste hinna plugga lite också i och med att det är en del vi ska ha läst innan onsdagen då nya kursen drar igång. Men det löser sig! Är ju tacksamt nog en snabb läsare J
Försöker hitta balans i tillvaron, men det är svårt ibland. Även om jobbet funkar bättre nu och andra saker fallit på plats, så dyker det alltid upp nya saker som äter energi.  Ibland blir jag bara SÅÅÅÅÅÅ trött på människors inskränkta världsbild och deras totala avsaknad av att kunna se saker från ett annat perspektiv. Ja men hur svårt kan det vara???!!! De låter som repiga gamla LP skivor och det spelar liksom ingen roll hur man resonerar och argumenterar för att få dem att vakna upp, så är det ändå samma gamla visa om och om igen och detta TROTS att de faktiskt gått på pumpen om och om igen för precis samma saker!!! Kanske är det så att de faktiskt inte VILL se saker från ett annat perspektiv. Det kanske är enklare och bekvämare att bara blunda och köra huvudet i marken och låtsas som att det regnar. En liknelse skulle kunna vara att man ser hur någon  går ut på svag is, men istället för att ropa och stoppa personen så hejar man på den i stället och ber den springa lite fortare, samtidigt som man intalar sig själv att isen kommer nog att hålla, trots att den brustit gång på gång på exakt samma ställe. Och har man sen barn med sig ut på isen så blir liknelsen helt ofattbar i mitt tycke… Men, ibland är det bara att lägga ner. Det är inte värt energin att argumentera med dessa personer, för man kommer ändå ingenstans. Är dock VÄLDIGT MÅN om att mina barn ALDRIG ska bli så!!! Har lyckats till 100% med Butter och Trötter, så oddsen är bra för att vi ska lyckas med de andra också.

Nej, nu ska jag sätta mig i soffan med en god kopp te och bara njuta av min fina familj och släppa tanken på alla insnöade personer som bara inte vill se verkligheten.

Inga kommentarer: