Dagens låt:

onsdag 20 november 2013

Tufflar på...

Har nu lämnat in min exa 1:a i denna kurs. Det var lite ”ställa in skorna” över den, har liksom inte mer tid och energi än så just nu, simmar för fullt för att hålla huvudet ovanför vattenytan. Hade ett möte med en underbart härlig människa idag, som också har FULLT UPP i livet i både med och motgångar som oss flesta. Hon beskrev verkligen precis det jag också känner emellanåt, att ibland blir det bara så mycket att man vill sätta sig i ett hörn och bara gråta, men så kan det plötsligt svänga och allt är bara roligt och positivt igen, men att det är en hårfin balansgång…

Trots att jag inte hade en susning om hur jag skulle hantera exa 1:an och vad jag skulle skriva, så liksom bara ”kom” det ändå och jag fick ihop en bra text med kloka insikter och bra användninga av litteraturen. Problemet är bara att jag inte är helt säker på om jag egentligen behandlat det hon ville… Lite luddig, svårtolkad instruktion, men jag lever som vanligt på hoppet J
Har fått senaste Office versionen på min jobbdator och helt plötsligt funkar ju inte datorn som man är van vid. Skulle göra ett sketet enkelt indrag i referenslistan, men det gick inte alls. Som tur är har vi en fantastisk IT ansvarig där jag sitter som löser allt med ett leende och tar sig alltid tid till att hjälpa, men även han gick bet. Men… skam den som ger sig, efter att han fnulat på sin egen dator ett bra tag så kom han på hur man gör J Känner att jag kommer att behöva honom fler gånger framöver!
Butter har nu äntligen fått sin nya bil, som han köpt av ”vår” bilfirma, som ägs av världens bästa Tobias (Bilgruvan i Säter). Har ju köpt alla våra bilar där och har alltid varit galet nöjda, så nu när Butter skulle investera i sin första egna bil så ville vi försäkra oss om att han inte skulle bli lurad och därför blev det ett köp via Bilgruvan. Det är en Saab 9:5, svart med mycket extrautrustning och finesser. Mannen kör ner bilen till honom i Småland på söndag och tar sedan tåget hem på måndag. Blir säkert hur bra som helst. Dessutom slipper de ju krångla med tåg och annat när de kommer upp till jul. Trötters sambo har ju också tagit körkort och köpt bil (med den bra smaken att välja en BMW), så nu är de bilburna allihop.
Helgen som kommer ska jag förutom att plugga lite, även VILA!!! Känns ibland som att jag skulle kunna sova dygnet runt och sover DET gör jag! Lägger huvudet på kudden och somnar bums varje kväll och sover som en stock hela natten. Men jag tror att det är allt som bara blir för mycket ibland som äter energi och som gör att man får ett större sömnbehov. Klokt av kroppen att reagera så hur som helst, men det är ju jobbigt när man hela tiden upplever att man inte är utsövd.
Nu ska jag ta tag i kvällen och mysa vidare med barnen J

Inga kommentarer: