Dagens låt:

söndag 17 november 2013

Myshelg!


Här rullar det på som vanligt! Helgen har varit mycket trevlig i och med att min käre lilla far varit på besök (och är kvar än). Kul med lite sällskap på helgen och mysigt att få rå om papsen lite! God mat har det också blivit och trevliga hundpromenader.
Kloker är hemma i Värmland denna helg, första gången sedan Ärtan kom. Dessutom fyller hon 20 år idag, vilket vi självklart hurrar för!
Idag har min bil också fått en välbehövlig invändig rengöring. Kom SEDAN på att det är jag som skjutsar och hämtar barn imorgon, så lite onödigt var det ju att lägga energi på det idag…
Butter har talat om att han och sambon kommer hem hit över jul – KUL!!! Det innebär fullt hus, med bägge stora sönerna med sambos och papsen + övriga familjen som finns här jämt. Ska blir riktigt mysigt!!!
Nya kursen mot Uppsala är väldigt intressant och vi är många som läste ihop på förra kursen, så det är kul. Har fått en helt okej seminariegrupp och litteraturen är bra, om än lite väl omfattande! Men lyx är det att få möjlighet att plugga på betald arbetstid och att vidareutbilda sig och utveckla sig ÄR jätteviktigt!
I fredags hade jag ett krisläge kring en elev på jobbet och fick agera på egen hand, då ingen annan fanns att tillgå. Turligt nog så löste sig det hela med min insats och det är stunder som dessa som verkligen gör att jag vet att jag är rätt person på rätt plats och som gör att man fortsätter kämpa även när det blåser rejäl motvind!
Har fått min julklapp i förtid av mannen; en Peak Performance jacka som bara är galet snygg. Jag blev så tokkär i den när jag såg den att alla andra jackor bleknade i jämförelse. Givetvis var det hur svår som helst att få tag på, men till slut lyckades vi beställa den direkt från Peak Performance. Ser sååååååå fram emot när den kommer!!! Jag, jackor och skor är och förblir en fungerande kombination :)
Sprang förresten på en gammal vän härom dagen som jag inte träffat på många, många år. Hur kul som helst och hon var sig lik och knappt en dag äldre! När vi pratade var det som att ingen tid alls hade gått, utan vi kunde plocka upp det direkt och vår vänskap bara fanns där, trots tiden som gått. KUL!!! Så jäkla häftigt när det är så! Hon hade dessutom tänkt på mig bara någon dag innan när hon sminkade sig. Hon använder lösögonfransar för att få det att bli bra och då hade hon tänkt på mig och att "den där Cilla hade minsann hur tjocka och långa ögonfransar som helst" och nu när vi träffades och hon berättade detta la hon till "och DET har du fortfarande ser jag" :) Japp, alltid något liksom...
Nu ska jag tända en brasa och tända lite ljus här och var och lite senare ska jag slänga ihop lite scones, något som barnen älskar! Det gäller att mysa fullt ut när möjlighet finns. Mannen kommer inte hem alls idag, för han har utbildning i Stockholm imorgon, så han åker dit direkt efter jobbet ikväll och bor på hotell tills imorgon, sen kommer han hem. Därför är det jag som levererar barn imorgon… Not really my cup of tea, men i och med att papsen är här, så valde jag att kompa imorgon, och då kan jag också jobba lite med mina studier.
Imorgon är det en ny vecka med nya möjligheter J

Inga kommentarer: