Dagens låt:

lördag 23 november 2013

Fungerande skoställ :)


Fick tillbaka en godkänd Exa 1 på kursen *phu*, så att ställa in skorna funkar onekligen ibland, men det förutsätter ändå en hel del arbete och att man inte har det som vana… Detta godkända arbete ger också möjligheten till en välbehövlig vicka på tårna helg! Så galet skönt!!!
Hade en turbulent jobbvecka med många ups and downs, men ett mycket bra avslut på veckan där vi kunde arbeta med reflektion. SÅÅÅÅÅÅ viktigt i det arbete vi har. Vi hade även en friskvårdsdag där hela vår avdelning spelade bowling. Det var hur kul som helst och det blev många goda skratt, DET behövs!!! Vår chef har nu även TRYCKT PÅ plankontoret om att vår grupp SKA in på Stadshuset och få kontor där istället. En viktig del i arbetsmiljön helt klart och viktigt också för att lättare nå de andra grupperna som vi samverkar med. Ska blir skönt med en flytt, lite nystart liksom… Dessutom kommer vår nya 6:e kollega att börja nu i december. Även det ska bli kul och det behövs!
Min fantastiskt fina jacka från Peak Performance har nu kommit och den är verkligen SKITSNYGG och hur skön som helst! Det är så lyxigt att gå runt med den och känna det som att om det smäller till och blir 30 grader kallt, så fixar vi det, min jacka och jag J Huvan är dessutom så där härligt överdimensionerad, så man känner sig liten och ombonad i den, supermysigt! (Jo, jag har "några" jackor till, men som jag brukar säga; jackor och skor kan man ALDRIG få för många av!!!)
Nästa helg är det curling igen J Vår ena lagspelare bangar denna gång på grund av valpförsäljning, men ersätts av världens bästa och trevligaste Anders, så det blir toppen oavsett! Trötter med sambo kommer hit och passar småbuset medan vi är borta och dagen efter ska de ha den årliga julpysseldagen med barnen. SÅ skönt när andra fixar det och tycker att det är kul. Bra inspark av julkänslan också och jag får väl passa på att ta fram stjärnor och annat då när jag får tid över. Ska även passa på att baka saffransbrödet den helgen. Har tjuvstartat på jobbet med lussekatter till fredagsfikat och förra helgen när pappa var här så bakade jag en saffranskaka. Saffran är verkligen gott! Har ett recept på en fiskgryta med saffran någonstans, borde kanske göra den vid tillfälle framöver, för det var länge sedan nu.
Helgen ska förutom att vicka på tårna bestå av lite hundpromenader, lite städ och plock och vem vet vad som mer kan hända när en hel helg står till förfogande. Lördags morgonen är lite magisk, allt bara är, barnen myser och allt får bli som det blir, med inga som helst tider att passa. Jag får sitta i soffan under en filt och dricka te och läsa tidningen i godan ro. Allt detta är verkligen livskvalité! Det är viktigt att inte glömma de där små stunderna i livet…

Inga kommentarer: