Dagens låt:

onsdag 25 september 2013

Orken tryter...

Okej, var väl inte så pigg som jag faktiskt trodde :( Det värsta av förkylningen har nu lagt sig, men energidepåerna är på noll känns det som... Befinner mig i någon slags "rycka på axeln" läge, där inget känns speciellt roligt eller energigivande. Upplever mest att alla bara äter min energi just nu :)
Men det blir väl en sån negativ rull när man inte är i form, det blir mer märkbart när den yttepytte mängd energi som man trots allt har i reservdepån äts av andra. Man behöver den ju själv!

När jag åkte till jobbet igår morse (vilket jag vanligtvis tycker om att göra i och med att jag älskar att köra bil) så kändes det bara som en transportsträcka från punkt A till B. Kör ju "lite" fort också bitvis, där det är dubbelfiligt och "tjohoo väg". Igår när jag körde X antal km (törs pgs av mna föräldrar inte skriva det exakta km antalet) blev jag omkörd på insidan av en annan BMW som sick sackade mellan bilar och som ville tagga igång det hela. Vanligvis hade jag nappat på det alla dagar i veckan, men igår tänkte jag bara "vilken idiot!". Klokt tänker nog många, och ja, det är det absolut på ett sätt, men det säger mycket om min egen form just nu...

Skulle vara dödligt skönt att bara stanna hemma och dra täcket över huvudet, men jag har åtaganden på jobbet och i och med att jag arbetar med människor så är det inte så lätt att bara strunta i att gå dit, tror det är de flesta personers dilemma som arbetar med människor. Önskar att dygnet hade fler timmar, att energin kom tillbaka och att något galet positivt kunde hända, en riktig kick sådär :) Inte blev det ju bättre av att jag blev väckt av en katt som ville gå ut klockan 03 i natt heller...

Skojade med mannen när jag kom hem härom dagen. Då stod det 2 nya värsting husbilar parkerade nere vid sjön, så jag klev in och talade om för mannen att jag minsann var jättebesviken. Han såg uppriktigt orolig ut och undrade såklart vad det var. Jo, svarade jag; du har ju alltid sagt att om du vinner galet mycket pengar så skulle du inte berätta det utan bara överraska mig med något fantastiskt som jag alltid velat ha. Jag vill INTE ha 2 husbilar, det var ju en BMW X6 jag ville ha... Vi skrattade gott åt det en stund (jag är absolut INTE husvagns och husbils människa!!!). Det var grannen som hade besök och de hade raddat upp sina husbilar nere vid vår badplats. Snygga för att vara husbilar, absolut, nästan lite space:iga sådär och en var grafitgrå metallic i 2 olika nyanser. Jättesnyggt, men någon husbil blir det som sagt INTE för min del!

Ja, ja, vad är väl en bal på slottet?! Dags att ta tag i dagen hur tråkig och grå och energilös den än må vara...

Lyssna gärna på dagens låt. Det är som sagt en av mina stora söner ( Butter) som sjunger och spelar en låt av Chinchillaz. Stolt, stolt, stolt :)))

Inga kommentarer: