Dagens låt:

onsdag 10 november 2010

Fat dog blues

Idag har jag varit hemma och VAH:at. Det vill säga ”vård av hund”. Mattes aningen okloka Golden hade nämligen lyckats få upp locket till kattfodertunnan och jag vet inte hur många kilo IAMS han satte i sig innan han fick nog. Tunnan var nämligen inte tom när jag fann den, så han lär ha blivit mätt eller något halvvägs. Vi köper dessutom de där 10 kg säckarna med IAMS kattmat. Himla bra mat till katter ska tilläggas, men mindre lämplig (och framför allt i DEN mängden) till hundar...
Ringde självklart djursjukhuset för råd och turligt nog så sväller inte kattmat lika mycket som hundmat och därför kunde jag ha honom under uppsikt hemma. Men om han började må dåligt och kräkas så skulle jag höra av mig med en gång. Enligt veterinären så skulle han troligtvis bli ”jäsig och uppsvullen” med det skulle nog komma ut den naturliga vägen. All motion är helt of limits tills magen är normal igen.
”Jäsig och uppsvullen”?! Ja, han ser ut som en öltunna och vaggar fram som en höggravid elefant, men är överlycklig och svansviftandes som vanligt. Optimist är han också då han får den där stjärnglansen i ögonen så fort någon tillagar något ätbart. Det blir ingen mat för den gossen innan magen krympt REJÄLT! Och fodertunnan kommer att få en ny säkrare plats och ett mer inbrottssäkert lock.
Har gjort en mindre rolig ”first” denna vinter; nämligen snöröjt fram min bil efter gårdagens och dagens snöfall. Tänk att den sysslan blir ALDRIG rolig, inte ens när den är en ”first” för året. Annat är det med första doppet, första jordgubben, första vårpromenaden, första skidåket…

Tjockaste vinterjackan är nu framme samt mössor och vantar och fryslorten i Cilla ;)

That´s life och lär så förbli några månader framöver *suck*

Dagens låt: Baha men; Who let the dogs out http://www.youtube.com/watch?v=1uaPs8sxqB0

Inga kommentarer: