Dagens låt:

tisdag 16 november 2010

Öltunnehunden på service!

Öltunnehunden hann inte mer än bli smal om magen innan han gick och bröt en klo på kvällspromenaden. Tur i oturen var väl att det var den där extra ”sporren” som sitter högt upp, så han blev inte alltför halt. Men oavsett så blev det ett besök hos veterinären för kloborttagning och penicillin. Väl där med sövd hund så ber vi alltid vår kära lilla veterinär göra en allmän genomgång, ja, då när hunden är extra medgörlig liksom. Och hoppsan så hittades en öroninflammation långt ner i örongången (som hunden inte visat några som helst symptom på) samt en förhud som behövde spolas rent. Ja, det är lika bra att lämna in hunden på service en gång i halvåret eller så för att hitta alla dolda fel :) Men nu är det gjort och han borde gå igenom besiktningen utan problem…

Han skulle nog behöva ett par riktigt bra vinterdäck också med broddar för att förhindra fler brutna klor, men någon lösning på det problemet ingick inte i denna service! Det enda som ingick var ett direktiv om att han skulle ha en plastpåse på tassen när han gick ut de närmaste 14 dagarna. Mmm... ni kan ju bara försöka tänka er in i hur lätt det är få fast en plastpåse, med hjälp av tejp,  på tassen på en överlycklig dansande Golden med en stor tratt på huvudet. Och detta minst 5 gånger om dagen, eftersom platspåsen ska tas av och tassen ska luftas däremellan...
Idag hade vi en sån där fantastiskt vacker vinterdag med gnistrande snö i träden, ja nästan som en enorm mängd rimfrost och snökristaller samt klarblå himmel och sol. Som gjort för en tur med nya kameran, men jag var ju i min lilla förskoleklass och hade fullt upp med bokstavsväktare och elaka bokstavshäxor. Jag har så roligt med mina små elever och de är med på alla upptåg som jag kommer med. Just simply LOVE my work!!!!!!!

Hade även utvecklingssamtal med min handledare på vfu:n och min handledare på Högskolan och det gick som förväntat… Bra :)

Passade på att inhandla lite ”häxgodis” att muta bokstavshäxan med i morgon; eländigt starka, sura och frätande lakrits och salmiak godisar borde väl vara bra för det ändamålet?!
Har även börjat fnula över mitt fördjupningsarbete och ett upplägg har börjat ta form i mitt huvud. En hel del julklapps inköp är också avklarade så OJ vad jag är effektiv! Sen var det ju det där med juldekorationer inför advent. Jag kommer att vara minimalistisk i år också och ingen ”Sessa- farmor ” är på intågande för att ändra på det heller, så minimalistiskt lär det bli :) Men julgran blir det förstås och altanbelysning, men eländiga små tomtar och annat pryttel lär få hoppa till en annan jul då jag är så uttråkad att det kan förefalla trevligt att hålla på med. Det finns en tid och plats för allt ;)

Dagens låt: Dåligt ljud, men ändå... Häxan Surtant  http://www.youtube.com/watch?v=RYAURTQK7Fs

Inga kommentarer: