Dagens låt:

söndag 14 november 2010

Söndag...

Här har vi haft jättevackra vinterdagar, som tyvärr nu börjat smälta bort. Ja, ska det vara vinter så får det gärna vara ett litet moderat snötäcke som ger det där lilla extra ljuset. Det kan komma EN gång och sedan ligga kvar hela vintern. På så sätt behöver man bara skotta EN gång och röja fram bilen EN gång. Vore inte det händigt så säg?! Sen kan det ju för all del få snöa sådana där härligt stora flingor några gånger också, ja, så där så det blir alldeles tyst och magiskt i luften. Men de ska liksom bara magsikt försvinna från marken på en gång också. Någon som kan fixa det?!

I övrigt har jag bråda dagar med många inlämningsuppgifter till högskolan och en motivation som närmar sig noll! Taskig kombination – jag vet! Det är bara att bita i det sura äpplet och göra eländet ändå. Men som alltid i den situationen så skjuter jag upp det tills in i det sista och känner mig då bara stressad och om möjligt än mer omotiverad. Således en ännu taskigare kombination ;)

Givetvis lade de till en mening på mitt fördjupningsarbete så att det hamnade inom det svenskdidaktiska området. Vad detta innebär är jag inte säker på men jag misstänker att de då också räknar med att jag ska göra en undersökning och ingen litteraturstudie… Vet i skrivande stund inte vad jag ska tycka om det. En studie är ju alltid trevlig förutsatt att man får tag på villiga objekt att studera och att de har bra och intressanta saker att komma med. En litteraturstudie kan ju vara lite tyngre, men materialet finns onekligen där och behöver inte lockas, pockas och jagas rätt på. Får suga lite på det innan jag hör mig för hos min handledare. Man vill ju gärna lägga orden rätt så att det blir fördel Cilla i det man vill :)

Öltunne- hunden har nu återgått till normal storlek och kattmaten har fått en ny mer hundsäker plats.

Igår var Filosofen med sin far i Globen och tittade på Monstertrucks. Mannen är inte det minsta intresserad av motorer, men filosofen tycker att det är toppen och med det entusiastiska sällskapet så kunde inte mannen annat än att tycka att det hade varit en TOPPENDAG!

Nu är det dags att jobba vidare med inlämningsuppgifterna *urk*

Självklart ett stort grattis till alla pappor idag och framför allt min egen kära lilla far och min älskade man som också är en toppen- pappa!

Dagens låt: Känner för detta idag medan jag betar av uppgifterna: Queen, Anotherone bites the dust
http://www.youtube.com/watch?v=rY0WxgSXdEE

2 kommentarer:

sabina eriksson sa...

cia, vad önskar sig robyn i födelsedagspresent? :o
ska skicka upp den nu idag kl 5 så att den kommer fram i tid, och jag tror att jag kanske vet vadjag ska ge henne... men dricker hon te? :P

Cilla sa...

Nu har vi ju redan pratat i telefonen,men JA hon dicker te, gärna fruktigt med honung i :) Vi ses snart, det ska bli JÄTTEROLIGT!!!