Dagens låt:

söndag 28 november 2010

Primitivt leverne ;)

Här har det varit sjukstuga hela veckan, med förkylningar, den envisa natthostan och feber. Men det har varit ganska mysigt trots allt. Snön har fallit varje dag och vi har nu MÄNGDER av snö utanför i ett supervackert vinterlandskap. Barnen verkligen längtar tills de blir så friska att de får gå ut och härja runt i snön.
Husets katter tycker väl att det är ”sådär” och det är lika roligt varje år att se dem hoppa från något och sedan försvinna ner i snödjupet och förvånade komma upp därifrån. Tänk att de aldrig lär sig från år till år att snön inte bär… Hundarna däremot njuter och far runt som kalvar på grönbete!

Det snöar lika mycket idag, så man undrar ju om vi kommer att vara insnöade snart?! Som tur är så är det väldigt lätt snö, så skottningen innebär ännu inga större bekymmer och som sagt, det är VACKERT och julkänslan kommer som ett brev på posten.

Har fått upp mina minimalistiska julprydnader nu och det räcker mer än väl. Jättefint och alldeles lagom. Julkänslan ska inte bara sitta i pynt, den ska vara lika mycket, eller mer, i känslan som skapas här hemma ändå. Idag blir det första advents fika, något som barnen tycker är supermysigt och till veckan blir det ju adventskalendrar som ska öppnas. Lillprins har på egen hand skrivit en önskelista och skickat till tomten. Hans högsta önskan i år är att få en… Kamel!?! Har försökt att få honom att förstå att vi inte har plats för en Kamel, men han är inte lätt att övertyga den där lilla. Men han vet att man inte kan få allt som man önskar och med tanke på alla paket som Tomten har i släden så kanske han väljer att hoppa just Kamelen eftersom den tar så stor plats…

Är billös i helgen eftersom mannen har tagit mitt lyxåk till jobbet. Hans Saab har betett sig väldigt underligt den senaste tiden och trots otaliga verkstadsbesök så har felet inte riktigt uppdagats. Man har självklart ändå åtgärdat både ditt och datt till hutlösa summor men sen visar det sig att det inte var det som spökade. I fredags var den knäppare än vanligt så mannen valde att låta den stå, med konsekvensen att Cilla blev billös. Givetvis gick jag med på det även om jag bor på landet, kan vara lite mysigt att känna sig isolerad och framför allt i detta snöväder. Lilla huset på prärien- here I come :)
Till veckan ska det blir ganska kallt, så där – 16 grader eller så. Vet inte riktigt hur jag ska överleva att stå ute med barnen på min vfu då, utan att förfrysa. Hittade min drömmössa förra veckan som jag givetvis köpte, en sån där typ ”pilotmössa” med långa öronlappar som värmer hela kinderna. Den var vit med fuskpäls på insidan. Jag tror att den kan rädda upp situationen en hel del, ja, den och dubbla jackor, långkallingar, byxor och täckbyxor samt fårskinnsfodrade curlingkängor med yllesockor i och som kronan på verket ett par Hestra Gore tex vantar med ett par fleece fingervantar i. Michelin gubbe – javisst!!! But who cares, så länge jag slipper frysa. Har jag tur så överlever jag… Tror verkligen att jag skulle göra mig bättre som lärare i Australien eller nåt!

Jo förresten, min Iphone är nu inhandlad och cheesus vad den är kul!!! Tillhör visserligen inte det "primitiva levernet" men bara måste nämnas i bloggen ändå. I´m in love...

Nej, nu väntar en god kopp te framför brasan. Ett underbart sätt att börja dagen på. Trevlig första advent på er!
Dagens låt: Triad; Tänd ett ljus http://www.youtube.com/watch?v=X4KCBaVMh7k

1 kommentar:

mamma Ann sa...

Hej later langt fran hur vi har det har ar det + 30 och stralande sol. Badar och har det skont. Kanske tomten kommer med en kamel men inte en levande. Ha det sa bra allihop och hoppas att ni kryat pa er. Kram fran oss alla