Dagens låt:

måndag 13 december 2010

Luciamorgon :)

En riktig mysmorgon har vi haft med tänd brasa och varm choklad framför Lucia på tv. Goda hembakade lussebullar och pepparkakor fanns också såklart! Detta är verkligen en tradition hos oss och något som jag själv växte upp med. Barnen älskar det, en ”fikafrukost” i soffan innan skola och dagis, en riktig höjdare!
Har lite ”fördjupnings” ångest, kommer liksom inte igång riktigt… Men jag vet ju att när jag väl börjar så funkar det alltid. Det är bara det där med att verkligen komma igång. Har inte fått klart med alla intervjuer än heller och då är det svårt att göra förarbetet, som bygger på resultatet. Och resultatet kan jag inte se förrän alla intervjuer är klara, så det blir lite moment 22 över det hela. Men det kommer att lösa sig, det gör det alltid! Det hade i och för sig varit roligare om man hamnat i en ”bollplanksgrupp” med folk man redan känner, det är lite lättare att peppa varandra då. Min grupp består av en person till och hon är liksom helt upptagen med att jobba extra som lärare och jag betvivlar att hon ens får in arbetet i tid. Så någon gemensam peppning lär inte förkomma i vår grupp *suck* Det blir till att arbeta solokvist och motivera sig själv. Ska nog fnula på något som jag ska unna mig själv när eländet är inlämnat… Hmm….

Vintern håller sitt grepp om oss men kylan är lite lindrigare idag, bara -8 på morgonen! Det känns faktiskt rätt okej även för en fryslort som mig. Vill ju trots allt ha en vit jul…

Vi har nu bestämt att även Filosofen ska få börja spela innebandy efter jul. När jag frågade föreningen i höstas (ja, eller en av ”stofilerna” i föreningen) så fick jag svar att de hade inget för 5 – 6 åringar. Men nu så hoppsan finns det ett ”innebandy- skoj” lag för just 5 -6 åringar i föreningen som tränat sen i höstas. Jag blir så trött… Jag tror att det som irriterar mig mest i vardagen är just o- organiserade föreningar eller skolor samt urusel pedagogik. SÅ himla svårt kan det inte vara!!! Det finns så många som bara är en ”axelryckning” och varför då frågar jag mig?! Hur kul är tillvaron om allt är en axelryckning? Allt blir och är vad man själv gör det till och hur man själv väljer att tackla tillvaron. Lite engagemang och ett leende räcker en lååååååång väg! Och om man frivilligt väljer att vara ”frontfigur” i en förening så bör man väl kunna svara rätt på en enkel fråga, eller åtminstone besvära sig med att ta reda på vad som faktiskt gäller… *morr*
Det blir till att inhandla lite innebandy saker till Filosofen också och ett par nya bra innebandyskor ska han också få. Sen får storebror Trötter ha lite träning med honom under jullovet, men jag tror att han kommer att fixa det galant ändå, för han är en riktig bollbegåvning den pojken. Ni skulle se honom med en fotboll… JA, det blir med GARANTI fotboll till sommaren också!

Dagens låt: Robert Gustavsson och Lena Philipsson i lite härlig Luciastämning :) http://www.youtube.com/watch?v=pAoL07ddG2E

Inga kommentarer: