Dagens låt:

onsdag 26 januari 2011

Det tuffar på...

Dagarna rullar på här för fullt. Studierna är igång och Sessan är sjuk (ont i halsen). Därav är alla barnen hemma idag trots att jag har seminarier och föreläsningar på nätet från 11 - 16 idag. Det är inte värt att stressa runt de 2 små pojkarna till dagis om man inte måste... Allt går bara man vill och det blir till att trolla lite med knäna för att få det hela att fungera.

Min stationära dator (som börjar bli riktigt antik) har drabbats av världens mest irriterande virus. Det är ett virusprogram som ser ut som att det är windows eget som talar om att man har massor av olika virus i datorn och det poppar upp ÖVERALLT och stör det man håller på med. Dessutom skapar det egna filer och stör internet bara för att man ska gå på att man ska köpa deras virusskydd för 69,95 dollar. Trötter försökte en hel kväll med att ta bort det men det bara installerar om sig självt. Nu kommer världens bästa Micke att ge sig i kast med det på torsdag kväll och då ska det förhoppningsvis försvinna för gott!
Himla smart virus egentligen för det finns nog många som skulle betala de där pengarna för att det verkar helt legitimt. Något av det värsta jag vet är just när datorn inte gör som man vill, då ser jag rött och ja, datorn har nog fått sig en smäll eller två :)

Har nu köpt en katt- klös- klätter möbel från tyska E-bay och väntar med spänning på att den ska levereras hem hit. Det är en vän till mig som är uppfödare och som själv köpt dessa möbler därifrån som gav mig tipset. Valde en köpare med bara goda omdömen, så jag litar på att det ska fungera. Gammelkatten (och även de andra) kommer nog att uppskatta den. Gamelkatten mår fortfarande bra och som vanligt, men från och med igår är Cortisonet utsatt, så nu håller vi tummarna för att det inte blir något mer "anfall".

Denna kursen på högsolan är VÄLDIGT komprimerad och det känns som att det krävs dubbelt upp mot förra terminen. Jag som börjar känna mig lite studietrött och så... Men just nu läser vi "etik och moral" och det underlättar eftersom det är så sjukt intressant. Värre blir det med andra delen av första kursen som fokuserar på verksamhetsutveckling och kvalitetsredovisningar samt läroplaner och styrdokument. Känns inte riktigt lika inspirerande :( Det är bara att se till att ha karaktär och verkligen läsa så fort tillfälle ges och att INTE skjuta upp det för att motivationen saknas. Lättare sagt än gjort när tvättberget och toalettstädningen känns frestande i jämförelse ;) Men... jag fixar det, DET vet jag!

Känner att jag under december och fram tills nu inte haft tid eller ork att vara social och höra av mig till nära och kära. Men det har varit (och ÄR) sjukt mycket just nu och när det blir några minuter över så väljer jag att bara dö i soffan och stänga av hjärnan. Hoppas att ni har förståelse för det och bättre tider kommer det lovar jag. Jag har INTE glömt bort er och jag känner ibland lite dåligt samvete över att jag inte hör av mig, men som sagt... DET ÄR MYCKET NU!!!

Dagens låt: Kände för denna idag: Ohlsen brothers; Fly on the wings of love http://www.youtube.com/watch?v=wEwlSyd7DH4

Inga kommentarer: