Dagens låt:

söndag 30 januari 2011

Trött, tröttare, tröttast= Cilla

Trött är väl rätt sammanfattning på mitt tillstånd just nu. Kände det mer och mer ju längre veckan fortskred. Tror det är en kombination av hög studiepress, avsaknad av ljus (vinter *suck*) och att mina 2 "vila upp mig" veckor gick om intet. Nu är nya kursen igång och den kräver en hel del och avslutas som sagt med en D- uppsats.
Som icing on the cake fick vi en släng av magsjuka nu i helgen som drabbade tre i familjen. Detta tyder på att det är en "vanlig" magsjuka och inte vinterkräksjuke varianten (tack och lov). Men det gjorde att småkillarna och pappan inte kunde åka till farmor och farfar som planerat och min enskilda studietid gick om intet. Vi hade seminarium i fredags och nästa är på tisdag vilket gör att helgen blir inläsningsperiod. Inte optimalt, men inget man kan påverka direkt. Men det blir ganska så fragmenterad läsning och koncentrationen blir inte den bästa, vilket leder till mer trötthet och mer stress och press. Och som om detta inte räcker så drar praktiken igång om en vecka med tre heldagar där ovan på de andra studierna...

Men, som min kurskamrat Johanna sa i fredags: "Bara 19 veckor kvar" :)
Ja, och så är ju våren snart på intågande med massor av LJUS!!! Har under flera år funderat på att köpa en sån där ljusterapilampa men har fortfarande inte kommit för mig att göra det. Kan hända blir det ett måste denna period?! Solarium känns också frestande, men eftersom jag är rödlätt och det är bevisat att vi lättare får hudcancer så är jag tveksam... Solade en hel del som yngre och det får nog räcka. Med åldern kommer visheten;) Borde börja träna för jag vet att det ger energi, men det är så otroligt svårt att ta tag i det när man känner att man helt saknar både motivation och energi. Det är nu man får lita på sin karaktär!

Denna period studerar vi etik och moral på högskolan och jag läste ett så sjukt bra citat härom dagen:

Rättvisa är inte att ge alla samma sak,
rättvisa är att ge varje individ det just den behöver.

Är det inte bra så säg?!

Nej, nu ska jag fortsätta min jakt på energi. Önskar SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ att den bara kunde trilla ner i huvudet på mig :)

Dagens låt: Peppigt värre ;) Katrina and tha wavwes; Walking on sunshine http://www.youtube.com/watch?v=iPUmE-tne5U

Inga kommentarer: