Dagens låt:

tisdag 1 februari 2011

Magsjuka!!!

Summan av kardemumman blev att SAMTLIGA i familjen drabbades av magsjuka. Jag och mannen var de som blev värst drabbade och jag tillbringade hela gårdagen med att nöta spår i golvet mellan toaletten och soffan. Rejäla magkramper ingick i konceptet och det var allt annat än trevligt kan tilläggas. Den största svårigheten var att lyssna till en streamad föreläsning samtidigt som jag åtnjöt (?!) detta underbara (!!!) tillstånd! Ja, ja, får se det som en av fördelarna med att läsa på distans över nätet, för man kan ju delta trots sjukdomar eftersom smittorisken är eliminerad ;)

Nu är det så att magsjuka smittar 48 h efter det att den brutit ut, så hela familjen hålls hemma i 2 dygn till. Skolorna häromkring har dessutom regeln att elever ska hållas hemma även när syskon eller föräldrar är sjuka (gäller då magsjuka förstås) och detta för att minska smittan. Tyvärr tror jag långt ifrån alla håller på det, men i praktiken skulle det vara väldigt effektivt om det gick att få till. Vi gör det i varje fall...

Känner mig lite överkörd av en ångvält idag även om jag mår ljusår bättre än igår. Hade dessutom högfeber igårkväll, säkert en av kroppens reaktioner på eländet, men den är borta idag. Nu efter morgonens seminarium och ett varmt bad så känner jag mig rätt så okej faktiskt även om jag fortfarande blir helt slut av minsta lilla rörelse. Lite motig känns allt tillvaron just nu :(

Vår stationära dator är på "ta - bort - virus- fixning" och har varit borta sen i torsdags. Därav bristen på bilder och annat. Gillar inte riktigt denna Laptop, det är så mycket bättre att arbeta med den gamla stationära datorn. Är och förblir vanemännsika ;)

Dagens låt; Michael Bolton; When I´m back on my feet again http://www.youtube.com/watch?v=EeNFmwpywaA

Inga kommentarer: