Dagens låt:

onsdag 2 februari 2011

Lagen om alltings djävlighet!!!

Har med garanti drabbat mig just nu. På grund av vissa omständigheter så tvingas jag hitta ett nytt examenarbete eftersom det jag valt inte går att genomföra. Känns fördj--ligt rent utsagt och bidrar inte till att öka studiemotivationen direkt. Just nu känns denna termin som att ligga under ett ton sten och skotta med en tesked för att ta sig upp till ytan.
Den kattmöbel jag hade köpt till gammelkatten kom idag, men inte en enda skruv fanns med i paketet. SKITKUL!!! - NOT!!!!!! Blir så sjuk trött... Dessutom ligger all kontaktinfo till företaget i min andra dator som är på reparation just nu.

Vårt bredband här hemma har fuckat ihop totalt och fungerar bara minuter i taget vilket gör att jag hela tiden blir utkastad från nätet. Detta är INTE ett alternativ när man läser på distans! Har därför ett mobilt bredband att ta till om vårt andra inte funkar, men det puckar också och får bara ut 256 kB, vilket inte heller gör det funktionabelt. Mannen var till Telia idag och de ursäktade sig och sa att det hade haft en hel del problem med just DEN modellen och därav fick vi ett nytt som med GARANTI skulle fungera klockrent! Vi skulle kunna sitta på en sten i skogen med full mottagning. Väl hemma hade det nya mobila bredbandet efter 5 minuter lyckats få fram hela 40 kB!!!???
Har föreläsningar HELA dagen imorgon som är streamade (vilket menas att de är direktsända) och kan därför inte tas del av senare. Känns lyckat med denna uppkoppling och examenarbetet är det som avhandlas mest och eftersom jag måste hitta ett nytt så är det av ganska stor vikt att jag får ta del av de föreläsningarna.

LIFE SUCKS RIGHT NOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dagens låt: Min favvo "vara arg, besviken och förbannad" till låt; Dixie chicks; Not ready to make nice http://www.youtube.com/watch?v=c0kFNGNiAs4

4 kommentarer:

Pappa KJ sa...

Pappa KJ.Var på biblioteket i går o såg i ett ställ tidningen "PC för alla".Där testades 12 system för pc.Överlägset bäst:Symantec Norton safety 2011.Helt självgående(KAN JAG INTYGA)och rensar en dator på alla förekommande virus på 13 min.Det var
det systemet ensam om.
Sände ett meil om detta i går till dig.
Varsegod för tipset.

Telia Kundservice sa...

Hej!

Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.

Jag förstår att det inte är roligt att ha låg hastighet på uppkopplingen, speciellt inte om man ska se på streamad film. Det låter som att ni saknar 3G-täckning just nu. Det kan då hjälpa om man flyttar datorn och modemet till ett annat rum eller närmare ett fönster. Då kan det hända att ni får en bättre riktning mot närmaste mast och därför högre hastighet.
Man kan även prova att låsa modemet på endast 3G. Det gör ni i programmet där ni kopplar upp er.

Om ni vill ha mer tips och hjälp kan ni kontakta mig via den här länken: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515


Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Cilla sa...

Hoppsan!?
Ja, nu var det ju inte en streamad FILM jag skulle se utan streamade föreläsningar på högskolan som ingår i min utbildning. Men jag blir impad av dessa inlägg och vilja till hjälp. Lite tråkigt bara att man ska behöva möblera huset efter hur den "bästa mottagningen mot masten" är... Ska absolut höra av mig till vederbörande för ALL lösning är till hjälp just nu. En liten ljusglimt i mörkret! Tack Susanne!!!

Cilla sa...

Ja, tack kära lilla far också för din mån om den gamla datorns virusskydd :)