Dagens låt:

söndag 6 februari 2011

Solig söndag :)

Vårkänsla i luften när man stiger upp och det är ljust ute :)))

Solen jobbar sig upp på en klarblå himmel och jag får lust att skotta fram soldäcket ute och sätta mig där med dagens högskolebok och en kopp te och odla lite fräknar. Det gäller ju att göra det bästa av situationen och tråkiga studieböcker blir onekligen lite trevligare ute i solens sken. Ska nog byta till vårgardiner i köket idag också och köpa en bukett tulpaner att ställa på bordet. Ja, SÅ får det bli!

Igår var det sol och varmt hela dagen så vi eldade inte igår kväll. Det straffade sig lite för nu på morgonen var det rent utsagt "skitkallt" inne. Så både barnen, mannen och jag har häckat framför brasan nu på morgonen.

Fick tag på företaget som skickat kattmöbeln och de bad så mycket om ursäkt, men det var med största säkerhet tullen som öppnat lådan och sedan inte förslutit den igen. De skulle hur som helst skicka nya skruvar snarast möjligt, så den saken är nu löst. Det ska bli kul att se hur katterna reagerar när den väl är ihopskruvad och på plats. Här är de tre raringarna som ska samsas om den:
Lovar att komma med bilder när den väl är på plats.

Tittade på Schlagerfestivalen igår och blir lika fascinerad varje gång över hur olika sorters musik det är. Kvällens höjdare var när Lillprins ville bli en mumie:) Risken är nu att vi ofta blir toalettpapperslösa här hemma ;)
Lillprins är nu helt fit for fight och alla andra i huset också *peppar, peppar*. Förhoppningsvis har vi gjort vår del av magsjuka för denna vinter nu...

Imorgon börjar praktiken och utöver de tre dagarna per vecka så har jag 2 dagar med seminarier och föreläsningar mot högskolan, så uppdateringen här kommer med garanti att bli lidande. Orken räcker inte till allt och jag vet hur trött jag var förra vändan efter praktiken (vfu:n). Men jag ska försöka uppdatera någon gång per vecka i varje fall. Det blir inte lika långa dagar denna gång eftersom det är mer att läsa mot högskolan nu än förra terminen. Dessutom ligger det fler extrauppgifter med längs hela vfu:n som det också ska finnas tid till att göra. Det blir till att planera tiden väl så att all övrig tid går till familjen. Det finns ju en hel del att göra där med. Förutom det vardagliga som är varje dag så spelar både Sessan och Filosofen innebandy nu och Kloker har KU varje tisdag som hon behöver hämtning från. På söndagar går både Filosofen och Lillprins på simskolan och Sessan har kompisträffar varje helg. Det blir en hel del körningar hit och dit, en av nackdelarna med att inte bo i stan, men alla de övriga fördelarna med att bo på "landet" väger över helt klart. Som tur är har vi underbara tonåringar som hjälper till när mannen är och jobbar, så att allt detta går att genomföra ändå.

Nej, nu är det dags att ta tag i dagen om allt ska hinnas med ;)

Dagens låt: Nat King Cole; L-O-V-E http://www.youtube.com/watch?v=JErVP6xLZwg

2 kommentarer:

Monica sa...

Men oj. Fanns det inga skruvar till klösmöbeln? Tur att det kommer att ordna sig i alla fall men känner mig lite skyldig eftersom det var jag som tipsade dig. (Om du nu beställde den via mitt tips?)

Hoppas att du snart får skruvarna och att katterna gillar sitt nya träd!

Cilla sa...

Det verkar lösa sig ändå, det var tullen som hade öppnat lådan och inte förslutit den, så de hade väl ramlat ur på vägen. Men jag kontaktade företaget i Tyskland som var jättetrevliga och skruvarna är nu på väg :)