Dagens låt:

fredag 25 februari 2011

Fredag och nu är det "lov" :)

Sessan hade en toppen födelsedag! Sång, presenter och tårta goes a long way :) Den stora presenten får hon inte förrän i slutet på mars. Det är nya Nintendo 3DS som släpps då, men den som väntar på något gott… Det var bra och fina presenter som hon fick dagen till ära ändå, med andra saker hon önskat sig och nya kläder från mormor som hon hade på sig till skolan och nya smycken från ”farmor och farfar” i Eskilstuna. Snygg liten tjej minsann ;)

Själv har jag haft fullt upp på praktiken och har nu i veckan börjat lära mig kurdiska också. Det är hur kul som helst och det roligaste är att se hur barnen öppnar sig och hur man får en så mycket bättre relation till dem när man säger ord och fraser på deras eget språk. Igår hade skolan ”Öppet hus” på kvällen och jag hade blivit tillfrågad om att hålla i upplägget för de asylsökande barnen, vilket jag mer än gärna gjorde. Det gick jättebra och de har supermysiga och engagerade familjer allihop. Känner redan nu ett litet sting i hjärtat av att behöva lämna dem om 4 veckor…

Nu är det sportlov i en vecka framöver och då har jag ingen prakitk. Men GLÖM att jag skulle vara ledig, nej, sådant existerar inte på högskolan. Jag har en stor skriftlig deleximination som ska vara inlämnad på torsdag morgon + en självvärdering som också ska vara klar då. Utöver det så har jag ännu ett redovisningsarbete som ska vara klart till måndagen efter sportlovet, samma dag som jag även är ansvarig för att hålla i dagens seminarie och dessutom har utvecklingssamtal på eftermiddagen. Bråda dagar med andra ord! Men det är bara att bita ihop!

Kylan och snöandet har hållt i sig. Igår när jag skulle hem från skolan var Volovon stendöd. Batteriet hade laddat ur totalt. Vi har en sån parkeringsvärmare i bilen som man ställer in och den tar tydligen extra mycket på batteriet när det är så kallt ( -27 igår) och den korta sträcka jag kör hinner inte ladda upp batteriet heller. Men världens bästa bilförsäljare Tobias fixade så att hans pappa kom dit med ett nytt batteri (trots att det var x antal mil att köra) och monterade det och allt. Ja, vi kommer nog ALDRIG köpa bil någon annanstans, för han är TOPPEN! Minsta lilla problem så är det fixat på en gång. Bilgruvan i Säter heter företaget om ni är ute efter en bra affär!

Idag ska mannen och tonårsgrabbarna iväg på Curlingduell igen och sessan ska ha en klasskompis här som ska sova över. En helt vanlig helg med andra ord. Själv ska jag ge mig i kast med de olika etiska principerna, utilitarismen och annat, spännande va?!

Dagens låt: Har en så bra cd i bilen nu med gamla godingar, så därför bjuder jag på en favorit idag: Nat King Cole; Unforgettable http://www.youtube.com/watch?v=2HSt7LWsm-A

Inga kommentarer: