Dagens låt:

söndag 27 februari 2011

Söndags"bjudning"...

Tänkte göra något så ovanligt som att bjuda på några bilder av mig själv och min man ;) DET händer inte ofta, men idag så gör det faktiskt det:
Det var Butter som var ute och lekte med min fina kamera så då fick vi tillfälle att agera modeller. Det är ju oftast jag som står bakom kameran och därför blir jag inte heller med på bild särskilt ofta, men som sagt ibland händer det! Jag måste bara börja fotografera mer själv, har ju världens underbaraste och bästa kamera. Det har varit lite si och så med fotograferandet på sistone, men nu är det SKÄRPNING som gäller och därmed basta!!!

Igår spelade vi bowling här hemma och så gott som samtliga gjorde strike!!! Ja, nu var det ju inte tal om sedvanlig bowling med käglor och annat, nej, mannen hade plötsligt fått för sig att flytta hundarnas vattenskål så att den stod ca: ½ meter framför kylskåpet. Därav lyckades samtliga sparka till skålen och blir sjöblöta om fötterna på väg till kylskåpet. Många mindre fina ord hördes med jämna mellanrum och INGEN flyttade heller på skålen utan lät den stå kvar?! Har ännu inte klurat ut om han hade en tanke bakom placeringen och vad den i så fall skulle kunna vara… Eftersom det är samma material i vattenskålen som i matskålarna så kom givetvis hundarna sättandes vid varje tillfälle i hopp om att det skulle vara mat på gång. Många blöta fotspår att ta reda på med andra ord! Däremot så blev det genast en kattfri son där det var blött. Lillprins tog givetvis tillfället i akt att bygga en ”vattenpark” till sina djur som senare på eftermiddagen bytte plats och hamnade på badrumsgolvet istället! Tänk vad mycket man kan få ut av en liten felplacerad vattenskål!
Småkillarna har varit på simskolan idag på förmiddagen och de verkligen ÄLSKAR det! Deras ”lärare” är ganska unga, i 20 års åldern och de hittar på massor av roliga lekar och andra saker så barnen upplever inte att de egentligen ”lär sig något” eller att det är tråkigt, utan bara att de leker och busar i badet. Underbar pedagogik!!!

Imorgon blir det 100% studier och så även de kommande dagarna. Känns inte så himla skoj kanske, men jag vet hur skönt det känns när det är inlämnat och klart! Mannen åker till farmor och farfar med de två små och sessan ska på övernattning till bästa kompisen. Sen på tisdag em åker hon till sin pappa i Oslo. Koll på läget med andra ord *cing- ching*

Dagens låt: Fortsätter favorittemat från bilen; Frank Sinatra; My way, en låt som jag tycker är väldigt mycket JAG!!! Jag går min egen väg i livet...
http://www.youtube.com/watch?v=8L1sg7RImyM

Inga kommentarer: