Dagens låt:

torsdag 17 februari 2011

Fler timmar åt folket!!!

Tröttheten kommer över mig som en trollslag emellanåt. PANG!!! så slår den till liksom. Somnar ofta på soffan nuför tiden. Igår somnade jag vid 17 tiden på soffan och idag vid 13.30. Vill ha VÅR med sol, värme och energi!!! Det är ju som sagt mycket nu och även om det är obeskrivligt roligt, så tar det energi helt klart! Önskade att dygnet hade 48 timmar så att jag skulle kunna hinna sova mer och ha mer tid över för bara ”Cilla – saker”. Som det är nu så delas all tid mellan skola och familj och visst det funkar och jag skulle absolut inte vilja byta bort det, bara ha mer tid…
Nu snöar det igen *suck*. Det räcker faktiskt med snö nu tycker jag! Det känns bara jobbigt att titta på eländet…

Filosofen sitter och spelar ett ”tårt- spel” på datorn med sin lillebror och säger med jämna mellanrum ” Denna tårta kommer att rocka fett” :) Gulligt när det kommer från en 5 åring! De mår hur som helst bättre idag och imorgon blir det nog dagis i alla fall. Sessan ska ha bästa kompisen med sig hem för en sleep – over imorgon, så då lär det inte bli något tidigt sänggående för Cilla :) Mannen är på utbildning hela dan och jag vet inte riktigt när han kommer hem. På lördag däremot ska jag och mannen gå ut och äta och gå på bio. DET händer inte ofta det! Det är Butters tjejkompis som kommit med förslaget att hon och Butter ska sitta barnvakt så att vi kan få komma ut för en gångs skull. Mycket trevligt initiativ tycker vi och ser verkligen fram emot det! Småbuset tycker också att det ska bli spännande med ”barnvakt”, det har de aldrig haft förut. Så vi ska mysa till det riktigt här hemma så att det blir ett litet ”event” för dem också ;) Ja, Trötter och Kloker är också hemma förstås, men det blir Butter med tjejkompis som har huvudansvaret. Risken är väl förstås att jag somnar å bion, men det är ju tanken som räknas… Får väl välja värsta action eller något så jag håller mig vaken :) Men mysigt ska det bli!
Har en hel del studier att klara av i helgen också, så det kan nog bli bra med lite ”distraction” och input utifrån. På tisdag fyller sessan år också, så jag måste fixa lite presenter till dess. Hennes ”stora” present blir ett nytt Nintendo DS som inte släpps förrän den 25 Mars. Men den som väntar på något gott… Känns ju larvigt att köpa ett av den ”gamla” modellen när det nya kommer så snart efter. Det är farmor och hennes pappa och vi i familjen som gått ihop om det. Det är så himla smidigt när man kan göra så tycker jag. Men lite andra presenter måste hon ju få, även om hon får från andra i släkten också på födelsedagen. Det hon önskar sig mest är lite nya kläder (hon som har kläder för tio st 9 åringar och kläderna får absolut inte plats i garderoben eller byrån längre…) Hmm… vi får väl se vad det blir. Kanske bara EN uppsättning då, som hon kan ha på själva födelsedagen. Ska nog boka tid för klippning av sessan också. Hon börjar ju bli så där stor så hon inte alltid vill ha håret uppsatt längre. Som det är nu är det jättelångt (till midjan) och dessutom jämnlångt. Om man har det helt utsläppt då så blir det lite ”hippie – stuk” över det hela, ingen hit direkt… Så hon ska nog få klippa upp det lite i kanterna och så, så att det blir mer ”frisyr” av det hela. Men längden vill hon ha kvar. Lite soliga ”high- lights” får det nog också bli tror jag minsann.

Nej, nu är det dags att ta tag i dagens middags bestyr :)

Dagens låt: Bella Notte (såklart!) http://www.youtube.com/watch?v=YWWSI2Evxns

Inga kommentarer: