Dagens låt:

lördag 5 februari 2011

Dags att sätta punkt.

När det gäller tröttheten så känner jag mig som en fluga på ett sånt där klisterpapper - jag sitter fast!!! Blir lite gladare av att se ljuset ute på morgonen och känner att det går mot ljusare tider och det känns hoppfullt.

Har fortfarande inte löst x - arbetes frågan och shit vad det är stressande. Senast den 18/2 MÅSTE det vara spikat och jag har inte en susning... Har fortfarande ingen större lust med mina studier heller vilket säkert också bidrar. På måndag drar praktiken igång och nu i helgen måste jag komma med ett upplägg till den med...

Lillprins blev riktigt dålig nu under andra svängen magsjuka. Det var bara "vatten" det som kom ut och han var febrig och hängig. Inte lätt att få en liten 3 åring att förstå att man inte får äta när man är sjuk trots att magen skriker av hunger. Hade bytt med honom på sekunden om jag hade kunnat. Men idag är han lite piggare. Trötter åkte också dit igen och var hemma från skolan torsdag + fredag.

Har bestämt mig för att inte ha personer i mitt liv som inte kan se på min familj med samma positiva ögon som vi gör. Att vi inte följer deras "norm" med 2 barn, ett av varje kön och absolut inga husdjur och så måste man ju ha ett inslag av "tig och lid" också för det har alltid ingått. NEJ, vid 40 års ålder har jag verkligen fått nog!!! Jag förtjänar att vara lycklig och jag har åstadkommit SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket mer i mitt liv hittills än vad de har gjort och JA, jag LEVER livet - full ut, för det är det som livet är till för och jag gör absolut INTE skillnad på barn och barn. ALLA mina barn har samma status och är lika mycket älskade. Ingen av dem behöver känna sig som ett andrahandsval som alltid får slå ur underläge, när ett annat kan bete sig hur som helst men alltid får VIP behandling. Kan hälsa personen ifråga att Filosofen var verkligen ledsen när han för någon månad sedan frågade vid sängdags varför DU tycker att vi bor i ett "djävla hus". Han sa: "Mamma, jag tycker ínte att vi har ett "djävla hus", jag tycker om vårt hus..." Man kanske bör fundera på hur man uttrycker sig när barn är i närheten. Men å andra sidan så förstår jag din frustration. Vi lever verkligen i 2 helt olika världar. Men, nu behöver du inte längre bli frustrerad över vår värld, utan du kan helt och fullt fokusera på de världar som stämmer överens med din och DÄR passar vi verkligen inte in. Har aldrig gjort egentligen... för du har aldrig accepterat min värld och mina val.

Och för er som nu undrar över vårt hus så kan jag berätta att vi bor i ett nyrenoverat hus på "landet" och att det "djävla huset" var nog mer en metafor för innehållet...

En väldigt god och klok vän till mig sade för många år sedan; Man ska bara samla på bra männsikor, såna som får en att må bra och som ger energi, inte äter den.

Nej, nu väntar en vår med tunga studier att ta sig igenom, studenten för Trötter och Butter, de tre små har födelsedagar och utöver det massor av härliga stunder med min underbara älskade familj. Ska verkligen jobba på att fokusera på det som får mig att må bra och helt och fullt välja bort det som inte gör det! Paletten ska från och med nu gå i lite gladare färger :)

I am the master of my fate
I am the captain of my soul
                     (Invictus)

Dagens låt: Gotta go my own way http://www.youtube.com/watch?v=g8qNphSO8Sg

Inga kommentarer: