Dagens låt:

lördag 26 februari 2011

Vårens projekt ;)

Har givetvis åkt på en förkylning! Är så där toktung i huvudet och hör så där ”burkigt” *suck*. Tröttheten, ja, den är ju min eviga följeslagare så där är inget nytt. Vi har nästan börjat komma överens på sistone, kanske för att jag insett att jag inte har så mycket att säga till om egentligen när det kommer till just det. Lillprins är också rejält förkyld, men det är halva min praktikklass också så jag vet absolut inte vem som är smittokällan. Det spelar ju inte heller någon roll egentligen.

Skulle ha börjat med min delaximination vid det här laget, men mannen står i cafeterian på idrottshallen inne i den lilla staden hela eftermiddagen (det ingår i uppgiften som innebandyförälder) så det blir liksom inte så mycket gjort här hemma då… Imorgon ska de ha ännu en curlingdrabbning, den sista för i år, så det blir väl lite si och så med studierna då också. Men, mannen har tagit semester tisdag och onsdag och tar med sig småbuset till farmor och farfar från måndag morgon till onsdag kväll, så det får bli tokintensiva studier då istället. Inte idealt, men man får lösa saker så gott det går. Jag är säker på att jag får till examinationen ändå och får in den i tid.

Snöandet och kylan har gett sig, alltid något eller hur?!

Ikväll är samtliga i familjen hemma faktiskt och DET mina vänner är inte alltför vanligt. Kanske kan man lura ner ungdomarna att vara med och mysa framför tv:n ikväll, eller kanske kan det bli en kortkväll när småbuset somnat. Det var ett tag sedan och jag dominerar alltid (NOT!) i Tribello. Plump funkar lite bättre, där kan man alltid roa sig med att saka bort allt elände och klara sig undan med en nolla ;).
Har beslutat mig för att ha en REJÄL utrensing här hemma. Tänker på alla de asylsökande familjerna i det lilla samhället där jag har min praktik. De har oftas inga pengar och handlar så gott som allt på den stora Loppisen där till en billig penning. De som har loppisen skänker mycket till välgörenhet och arbetar dessutom med utbytesprojekt till Estland. Så nu blir det 3 högar: Loppis, pojkarna när de flyttar och släng! Vi har mängder av fina användbara saker som bara ligger i förråd, skåp och lådor men som aldrig används. En del kanske man kan lägga ut på Tradera eller nåt också. Jag ska ta den stenhårda linjen och banta ner husets innehåll rejält. Det var läääänge sedan nu, så det är verkligen dags! Det får bli vårens lilla projekt, ett rum i taget. Det blir nog bra att ha som komplement till examensarbetes skrivandet. Ja, det och hundpromenader.

Är faktiskt lite sugen på att börja simma typ 2 ggr/vecka i simhallen i den lilla staden 1,5 mil härifrån. Tänkte mig sån där morgonsimning mellan 6 -8.30. Jo, jag vet, mest pensionärer då, men det gör mig ingenting. De är oftast jättetrevliga och det är den tiden som funkar bäst för mig i detta hushåll. Det är ju bara det där med att ta sig upp på morgonen… Ska suga på det en liten stund till först och göra ett prov denna vecka när jag har ”lov”. Kanske får det sedan vänta tills praktiken är slut, men under ex arbetet borde det gå att få till. Ja, det är nog viktigt att verkligen ha struktur på dagarna då så att tiden inte rinner mellan fingrarna. Att verkligen sitta varje dag mellan 9-15 och arbeta. Som ni märker håller jag på och motiverar mig själv redan nu :)

Dagens låt: Ännu en goding från cd:n i bilen;  In the Ghetto med Elvis http://www.youtube.com/watch?v=2Ox1Tore9nw fast i min version sjunger han den saktare och den är finare...

Inga kommentarer: