Dagens låt:

onsdag 9 februari 2011

Är i fas :)

Härligt soliga vinterdagar har vi haft och vårkänslan blir mer och mer påtaglig :) Det är bara skönt att ha utelek med mina 6 åringar på praktiken och jag fryser inte det minsta. Tog dessa bilder här utanför igår:
Var på föräldramöte för blivande förskoleklassen igår. Tänk att vår lilla Filosof blir 6 år och ska börja "skolan" till hösten. Var tar åren vägen egentligen?! Är bara SÅÅÅÅÅÅ glad över att jag kunnat vara hemma mycket under dessa år och verkligen gett barnen den grundtrygghet de behöver. Det som är lite roligt är att vi är några föräldrar som har barn i samma ålder och nu fortsätter vi träffas i en ny konstellation till hösten med småsyskonen. Känns tryggt och bra det med.

Har fått en hel del gjort på min praktik idag. Har inlett det nya temaarbetet och bokat tid med rekorn nästa vecka. Det gäller att hålla sig "up to date" med uppgifterna så man inte halkar efter. Just nu ligger jag steget före och det känns skönt! Ska försöka hålla det så för att stressen inte ska få ta över. Vi har redovisning om 2 veckor och jag ska börja med det arbetet i helgen har jag tänkt.

De har ett helt fantastiskt salladsbord på min vfu skola med nya läckerheter mer eller mindre varje dag. Idag var det en nudelsallad med sockerärtor och sweet chili som var höjdaren! Dessutom äter vi allra först på dagen, så allt är helt nyutställt och orört. Jag är ju annars sån som har svårt att äta sånt som 200 elever grötat runt i... Får se till att alltid vara förskollärare eller ha matlåda med mig för att lösa lunchfrågan längre fram ;)

Imorgon ska jag gå på "Kondis" med sessan och en klasskompis + klasskompisens mamma. Det ska bli trevligt!

Dagens låt: The B 52´s: Love shack http://www.youtube.com/watch?v=leohcvmf8kM

Inga kommentarer: