Dagens låt:

lördag 19 mars 2011

Bildbomb :)

Detta har varit en intensiv vecka minsann. Känns som att dagarna bara har varit helt sprängfulla från morgon till kväll och sedan har jag stupat i säng. Vi hade celebert besök här i onsdags minsann, men vilka det var tänker jag inte berätta i skrivande stund. Det ber jag att få återkomma till vid ett senare tillfälle, men en lite rolig historia är det allt ;)

Våren hade ett tillfälligt bakslag igår, när det kom MÄNGDER med snö, men idag är den här och kämpar på med snösmältning precis som den ska. Det blir med garanti lite odling av fräknar mitt på dagen idag *ljuvligt*

Igår hade sessan + en klasskompis sitt maskeraddisco för hela klassen. Det var en lyckad föreställning, där alla utom en dök upp. En del syskon var också med eftersom vi sagt att även de var välkomna. Vi hade hyrt matsalen på en av de mindre skolorna i kommunen och den har dessutom en scen med en mycket bra musikanläggning. Butter var DJ och lekledare, något som var populärt bland samtliga barn och mannen var utklädd till ”Godistrollet” som envist vägrade lämna ifrån sig några godispåsar :) Här kommer lite bilder från det: Den första bilden är vår lilla sessa som var en liten geting dagen till ära. Den andra bilden är bästisen som var en Cowgirl. Den lilla dinosaurien är lillprins och riddaren som dansar med en orange giraff är Filosofen (som har dagisgiraffen Affe på hembesök en vecka, något som alla barnen får under terminen). Sista bilden är DJ Butter och en något oengagerad Trötter, resten av bilderna är olika klasskompisar :)
 
Helgen kommer som vanligt att vigas åt studier. Har en delaxamination som ska vara inlämnad på måndag morgon och en muntlig redovisning som ska genomföras samma dag. *tjoho* - NOT!!! Har inte ens börjat på examinationen än, men jag har läst all litteratur, så jag ”tror” jag vet vad den ska innehålla. Fick dock ett panikartat mail från en studiekollega som kände att hon inte riktigt fick ihop sina svar eftersom frågeställningarna är så luddigt ställda. Detta gör mig lite nervös, vill ju inte ”missförstå” uppgiften igen och behöva komplettera. *skräck* Tid är något som jag har väldigt ont om och stress något som jag har väldigt gott om, så jag behöver inte kompletteringar som kompletterar det *tihi*.

Tror att jag ska motivera familjen i övrigt att ställa ordning altanen nu i helgen. Det var riktigt varmt och behagligt därute nu när solen låg på i veckan. Det är ett så superhärligt extrarum som vi bara ÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR att vara i under vår, sommar och höst. Den är helt inglasad, men inte isolerad, men den ligger helt i söderläge och blir fort varm på våren och har därför också en lång ”utnyttjande tid”. Jag tror samtliga i familjen (både djur och människor) blir lika glada när den väl är iordning. På vintern är den bara ett tomt skal med lite förvaring av stegar och annat, men på sommaren ser den ut så här:

Jag längtar verkligen till sommaren och det är så härligt med sjön precis utanför fönstret och alla blommor...

Nej, nu väntar ”kvalitetsredovisning och verksamhetsutveckling” *suck*

Dagens låt: En riktig gammal goding; Jagger/ Bowie Dancing in the street http://www.youtube.com/watch?v=9G4jnaznUoQ

Inga kommentarer: