Dagens låt:

onsdag 9 mars 2011

Det är bara till att bita ihop!

Fick tillbaka min Delexamination igår med betyget "K" = kompettering! Ingen rolig historia direkt *suck, suck, suck* Visserligen ”en first”, så jag får väl försöka se det som att jag blivit en erfarenhet rikare… Tydligen hade jag helt missförstått den sista deluppgiften och gjort något helt annat än vad jag skulle. JA, jag ÄR trött nu och detta hjälper ju inte direkt. Nu måste jag göra om hela den sista delen och tid är något som jag lider kroniskt brist på! Turligt nog har vi en underbar seminarieledare som hade gjort smileys på hela mitt dokument och berömt mig för allt som jag hade skrivit även om jag löst uppgiften helt fel. Det var ju lite peppande i vilket fall som helst och gjorde att jag inte helt slog i botten. Dessutom hade han utförligt redogjort för vad jag behövde ändra, så han verkar mån om att jag inte ska behöva göra om den ännu en gång…
Varje måndag är det examinerande, redovisande seminarier där vi ska ha förberett presentationer och läst MÄNGDER av litteratur, samt gjort vissa uppgifter på vfu:n som knyter an till det. Idag ska jag ha handledning om Examensarbetet så att jag även parallellt med detta kan komma igång med det. Och utöver detta har vi även vissa lektioner vi måste hålla i och planera för samt utvärdera på vfu:n och det är som sagt 3 dagar i veckan som jag tillbringar där. Ja, det är helger som är studietiden för min del och jag känner att familjen blir åsidosatt – tyvärr! Jag har aldrig tid att vara med på saker längre känns det som, jag måste ta alla tillfällen som finns till att plugga! Men det är bara till att bita ihop och ta sig igenom detta, sista terminen nu…

Alla de tre minsta är dessutom hemma och är sjuka nu. De har en gräslig djup hosta som härjar framförallt på kvällen, natten och morgonen. Till det kommer feber också. Det är visst något som går på dagis och flera av barnen där som haft det har dessutom fått lunginflammation av eländet *skräck*. Jag låg och blev hostad på hela natten av Lillprins och jag känner mig öm och grötig i halsen idag, men det är bara att bortse ifrån, jag har ABSOLUT INTE tid att vara sjuk!

Har bytt onsdagen denna vecka till fredagen på vfu:n eftersom det fanns inga tider att få till med min ex arbetes handledare annars. Det ska bli intressant att se vad han har att komma med. Ska ju som sagt skriva om föräldrars talutrymme i skolan, baserat på föräldraintervjuer.

Har försökt få tag i kommunens socialchef för att höra om Lettlandsbarnen, men han verkar vara ett omöjligt projekt att få tag på. *irriterande* Både vi och lilla E med familj vill gärna ha lite besked så att vi vet vad som gäller till sommaren. Men vi fortsätter att jobba med det. I värsta fall får vi väl gå dit personligen och kedja fast oss i socialkontorets reception. DET borde kanske ge utdelning?! Men så var det ju det där med min brist på tid förstås…

Idag är gammelkatten hos veterinären för ny provtagning, så vi håller alla tummar och tår för att det hela går åt rätt håll. Det tar några dagar att få svar på proverna, så jag återkommer om det när vi vet mer.

Lillprins ville ha en ko häromdagen men jag motiverade ”icke – inköpet” med att vi redan har så många djur. Han tyckte då att vi kunde sälja katterna, för en ko var bättre. Hmm… det är tillräckligt svårt att motivera tonåringarna till hundpromenader med OBLIGATORISK bajsupplockning, Hur skulle man då lyckas med bajsupplockning från en ko???!!! Nej, vi håller oss garanterat till smådjur i denna familj och med lite tur kanske det dyker upp en mängd nya djur till Lillprins födelsedag (men då SJÄLVKLART gjutna i plast!!!).
Klokers katt är otroligt speciell. OM det finns katter som är förståndshandikappade eller schitzofrena, så är han med GARANTI en av dem. Han gör så otroligt underliga, korkade saker att vi så gott som dagligen står här och kliar oss i huvudet.

Om någon jagar honom, annan katt, hund eller hans matte, så springer han inte som våra andra katter gör. Nej, han stannar och lägger sig platt på marken istället?! En enkel mumsbit för ett Lodjur eller så… Han klättrar på de mest konstiga ställen som våra andra katter aldrig skulle ge sig på och han ramlar ner gång på gång. Dessutom är han störst och fetast av katterna vilket gör de utvalda klätterobjekten ännu mer omöjliga. Ibland blir han totalt livrädd för ingenting! Han bara förmedlar total panik och det finns inget att vara rädd för. Sen kan han nästa gång i samma situation vara hur kolugn som helst och bara stå där och spinna?! Ja, jag skulle kunna ge hur många exempel som helst, men udda och väldigt olik våra andra katter, DET är han absolut! Vi har även hans kullsyster här och hon är precis som vanliga katter är och har inga konstiga beteenden. Fattar nada!

Butter är och gör halkkörningen idag, så körkortet närmar sig. Han ska bara se till att börja plugga till teorin också, något som han mer än gärna undviker. Men utan teorin blir det inget körkort, så det är bara till att bita i det sura äpplet och fixa till det ;)
Nej, nu ska jag fortsätta att ta tag i måndagens redovisning så att den blir klar och helgen kan vigas åt ”kompletteringar” *morr*

Dagens låt: When the going gets tough, the tough get going (Billy Ocean) http://www.youtube.com/watch?v=BQz-gccETLE

Inga kommentarer: