Dagens låt:

lördag 26 mars 2011

En trafikfara med skitlön!

Efter onsdagens blodbad så har veckan förflutit ganska lugnt *tack och lov*. Har gjort klart med rektorn om den så kallade ”lön” jag får för mitt arbete med de asylsökande barnen i klassen under resten av terminen. Det är en riktig ”skitlön”, men jag ser det hela mer som en möjlighet till utveckling än som en möjlighet till att bli rik :). Dessutom blir det en till merit på min meritlista, alltid något! Kan vara bra att ha när jag till hösten skall hitta ett nytt arbete.

Butter håller på med sin körkortsteori nu och jag provade ett av hans prov på nätet. Tjohoo vad jag hade koll – FETNOT!!! 39/70 rätt med kommentaren ”Om detta varit det riktiga provet hade du blivit underkänd med bred marginal. Kontakta genast en körskola för att bättra på dina teoretiska kunskaper!”. Hjälp, jag är en riktig trafikfara med andra ord!!!
Nej, jag kan faktiskt försvara mig. Det var massor med frågor om fordons maxvikt för släpkärra och om hur bred denna last får vara, jag kör ALDRIG med släpkärra, frågor om olika alkoholprocentmängder hit och dit, jag dricker så gott som aldrig alkohol och gör jag det så är det max 1- 2 glas vin och då blir bilen stående hela dagen efteråt, konstiga skyltar om parkeringszoner och annat, jag bor på landet, här parkerar vi där det finns plats och i storstan väljer jag parkeringshus eller större ”vanliga” parkeringar (mest eftersom jag är URUSEL på fickparkering), frågor om hur många som dör i trafiken / år och hur många % som är påverkade vid det tillfället, jag hade inte en aning, men antar att just den informationen inte påverkar just MIN bilkörning. En fråga var om reservdäcket i bilen och hur det fick användas. Har bara fått punktering en gång och då ringde jag vår däckfirma som kom dit och satte på ett nytt riktigt däck, så jag behövde just då inte den informationen. Kan inte byta däck heller för den delen, så oavsett så kommer jag behöva hjälp och om jag då får på reservdäcket, så antar jag SJÄLVKLART att det ska in till verkstaden och bytas till ett riktigt meddelibums! Ja, sen var det kanske en och annan fråga om beräknade bromssträckor som jag nog borde haft koll på, men det har jag ju sett nu hur som helst efter att ha gjort detta prov ;) Kan trösta mig med att när jag tog körkort klarade jag både teorin (med bara 2 fel) och uppkörningen på första försöket. Och… jag anser faktiskt att jag är en bra och säker bilförare, så det så! Tyvärr har man ju inte koll på om alla andra som far runt på vägarna också är det. Körkortet närmar sig med stormsteg för Butter och det är kul!
Idag hade vi rådjursuppvisning ute på isen. Hela sju rådjur dök upp och 2 av dem stångades och hoppade runt i en magnifik uppvisning som pågick ett bra tag. Det var jätteintressant att skåda! Synd att inte småkillarna var hemma och framför allt då lillprins som är så intresserad av djur. De är i Eskilstuna över helgen med pappa, så att mamman i huset får plugga ifred. Har ju en slutuppgift som ska redovisas på måndag och lämnas in skriftligt på fredag.

Småkillarna och pappan hade varit och sett Trassel i 3D idag på eftermiddagen. Det var lillprins första biobesök och han hade tyckt att det var JÄTTEROLIGT! Kul, då blir det fler biobesök framöver!
På måndag ska vi och fixa pass till 7 av familjens 8 medlemmar. Mitt, mannens, Sessans och Butters pass har gått ut och Kloker har bytt efternamn så därav behöver hon ett nytt. Lillprins och Filosofen ska få sina första pass. Samtidigt ska Butter fixa sin student och bal kostym. Ska bli kul att se vad det blir! Själv är jag på jakt efter en vit sjal att ha i vår. Hoppas på att hitta en då som jag kan ha till min nya snygga vårjacka. Det blir kanske ett par skor också, känns som att våren kommer fort nu, så det är bäst att vara beredd :)

Nästa vecka börjar jag också projekt simning! Har skaffat ett månadskort på simhallen (med både bad och gym) så det blir morgonsimning 2 – 3 ggr/ veckan som gäller. Ska verkligen bli skönt att komma igång!

Om jag hinner imorgon så ska jag även utöva projekt ”hundbad”. Inte direkt något jag ser fram emot, med det är behövligt! Detta slask och plask ger verkligen skitiga hundar… Men, det är skönt när det är gjort!

Glöm inte kvällens ”Earth hour” och nattens klockomställning!

Dagens låt: En av de bästa power balladerna som gjorts; Heart; Alone http://www.youtube.com/watch?v=1Cw1ng75KP0

Inga kommentarer: