Dagens låt:

fredag 11 mars 2011

Här händer det saker minsann :)

Börjar med gammelkatten. Han har tydligen någon obalans i Sköldkörteln. Värdet skulle ligga mellan typ 12 -40 men hans gick inte att avläsa vilket innebar att det låg ÖVER 196!!! Men, som tur är så finns det medicin som tydligen fungerar i så gott som alla fall, så nu ska kissen börja medicineras. Dessutom hade han ett ”blåsljud” på höger sida, men det skulle kunna vara lite vätska i lungan också och med tanke på att veterinären bedömde vår gamling som väldigt pigg, så tyckte han inte att det var något vi behövde ta hänsyn till nu. Så, nu håller vi tummarna att kissen börjar mår riktigt bra igen.

Min examensarbetes handledare var TOPPEN!!! Vi hade ett jättebra samtal och han kom med massor av bra tankar och tips. Han är tydligen lektor i Filosofi, vilket egentligen inte är ”my cup of tea” men vi hade en väldigt rolig och givande diskussion om det med, så vem vet, jag kanske hittar ett intresse för det med ;) Känns hur som helst att vi kommer att kunna arbeta bra tillsammans och DET är ju jätteviktigt inför examensarbetet!
Något som är ÄNNU roligare är att jag har fått möjlighet att fortsätta utveckla arbetet med de asylsökande barnen *hoppar och skuttar* Jag ska under resten av terminen 16h/v få fortsätta att träffa dem och utveckla metoder för ett bättre arbete runtomkring det. ÄR SÅ HIMLA GLAD!!! En fantastisk chans att få göra något som jag verkligen brinner för! Jag blir alltså knuten till min gulliga lilla praktikklass men med huvuduppgift att ta hand om och arbeta med just de asylsökande barnen. Jag ser det mest som en ”förlängning” av mina studier, en unik möjlighet att få fortsätta det arbete jag påbörjat, även om det innebär en timanställning terminen ut. Hade samtal med rektorn idag och hon köpte alla mina idéer och var väldigt stöttande för hur jag ville arbeta, så detta kommer att bli SUPERKUL och såååååååå givande för både mig och barnen.

Detta innebär då också att det blir lite mindre tid att tillgå till examensarbetet, men det är väl bara att fortsätta så som jag gör nu och se till att fixa det fram tills sommaren ;)  KARAKTÄR kommer att bli ledordet framöver, att verkligen sätta sig ner med EX- arbetet några timmar VARJE dag. Men med tanke på att jag har en så bra handledare som hjälper mig att strukturera upp och sätta deadlines, så är jag övertygad om att det ska gå.

Vi har dessutom, som en liten morot, bokat en semestervecka i Turkiet för familjen (ej Butter och Trötter som ska på egna Turkietresor och hellre åker med kompisar än familjen) i maj. Turkiet var det ställe som verkade ha högst temperatur då och som inte krävde en 14 h flygresa. Det ska blir SÅÅÅÅÅÅ ljuvligt skönt, även om jag med 100% säkerhet kommer att behöva ligga med Laptop:en i knäet vid poolen och skriva examensarbete, men det blir ett ljuvligt skönt miljöombyte i vilket fall som helst! Och, det är något som vi både behöver och är värda!!! Det blir även Klokers första solsemester och DET ser hon verkligen fram emot :)
Kommunens socialchef har vi äntligen lyckats få tag i. De hade inte påbörjat detta arbete än, men han skulle återkomma när det arbetet var påbörjat. Han sa egentligen vaken bu eller bä, men det verkar som att de är positiva till att ta emot barn även i år. Vad det gällde lilla E så undvek han snyggt frågan. Antagligen eftersom han just för stunden inte kunde ge ett svar. Men det får vi återkomma till när de kommit igång med arbetet runt det. Tyvärr innebär det ju att lilla E med familj får vänta på besked, men ibland är det tyvärr så :(

Igår så såg vi för första gången denna vinter ”våra” rådjur. Förra vintern var de 3 st + en halt och skadad rådjursbock. Honom sköt de senare under våren eftersom hans skada var för allvarlig. I vinter har vi som sagt inte sett till dem alls och vi har undrat om de överlevt… Men så igår var de här igen och nu var de inte 3 stycken längre, utan hela 9 stycken!!! Jättefina och verkade välmående. Superkul tyckte vi och de var så vackra att titta på när de skuttade över isen.
Nej, nu väntar en helg full av ”komplettering” och andra studier. Förhoppningsvis blir det någon liten stund över till odlande av fräknar ;)

Dagens låt: Anastacia; Not that kind http://www.youtube.com/watch?v=DjUKxQYm0AI

Inga kommentarer: