Dagens låt:

fredag 6 maj 2011

En riktig SKITDAG!!!

Idag har jag en suckig dag! Har just kollat vädret för 10 dagar framöver. Här hos oss ska det bli bättre och bättre och lagom till vi åker till Turkiet kommer värsta värmeböljan hit med en topp på 24 grader varmt… I Turkiet är det däremot tvärtom, det kommer ett lågtryck som resulterar i typ 16 grader och regn!!! What´s the bloody piont?! Är det lagen om alltings djävlighet som är i farten igen? Har nu HELT tappat sugen på att åka. Jag åker inte på solsemester för att frysa och dessutom när värmen finns här hemma. Funderar allvarligt på att ramla och bryta benet eller nåt så jag få stanna hemma istället. Måste ju ändå plugga en hel del när jag väl är där, vilket också känns bra sugigt, men det hade ju blivit aningens trevligare att få göra det på en solstol i värmen vid poolen och inte inne i ett hotellrum *super- duper- gud- vad- det- är- synd- om- mig- suck*

Har dessutom nåt skit i kroppen. Har varit dödligt trött på sistone, jag fryser hela tiden och svettas på nätterna. Magen är inte helt 100 den heller och jag har ingen aning om vad det kan vara. Håret har också reagerat på obalansen och blir helt i olag bara någon dag efter tvätt. Förstår ingenting… Jag hade verkligen behövt sol och värme, inte nån skitsemester med regn och kyla. Ja, och nu säger ni säkert att det kan ju bli bra ändå, med god mat, mys med familjen och allt det där. Javisst, men det kan jag ha här hemma i 24 graders värme och dessutom spara REJÄLT med pengar på kuppen också. Är så himla irriterad och besviken, jag behöver verkligen en SOL semester och ingenting annat!!!

Ska ALDRIG MER boka en utlandresa i maj- ALDRIG!!! Mannen får allt se till att ha tid att åka utomlands när det finns solgaranti hädan efter.

Säkert har min 100 % besvikelse med att jag är trött att göra också. Är verkligen in i bomben trött och nu är det totalhektiskt på studiefronten. Behövde denna lilla ljusglimt för att orka och nu blev det en fet regnglimt istället *suck*.
Det finns forskning som visar att vi rödhåriga är mer ljuskänsliga än andra. Vi blir tröttare under vinterhalvåret och behöver verkligen ljuset för att orka. Just nu är jag helt uttömd på ljuset efter vintern och behöver verkligen få fylla på. Undrar om den anledningen fungerar för att kunna använda avbeställningsskyddet? Vill verkligen INTE! Skitpissig känsla, jag vet och jag vet också att det är upp till en själv hur saker och ting blir och jag brukar vara en evig optimist, men detta känns bara BOTTEN!!!

Hoppas på en bättre dag imorgon…

Dagens låt: Regn hos mig; Orup http://youtu.be/ilJch7mXXEc

Inga kommentarer: