Dagens låt:

måndag 30 maj 2011

Ljusare dagar väntar

Jag har idag försiktigt börjat nosa på den kommande ledigheten genom att fundera på vilka böcker jag ska läsa (som INTE är studentlitteratur) och vilka filmer jag vill se. Jag sneglar ut på den inglasade altanen och längtar till jag får tid att bara sitta där och läsa frivillig litteratur med en god kopp te medan kvällssolen speglar sina sista strålar i sjön. Åh… jag längtar verkligen!

En ny björkbänk har kommit på plats nere vid sjön, det är världens bästa Ove som har fixat den och han fixar dessutom all ved åt oss, färdigkapad i lagom längd, som vi eldar med hela vintrarna. Nu fattas bara den lilla träskottkärran med blommor i så ser allt ut som det ska igen där nere vid vår egen badplats. Dessutom fattas värmen och solen också, så sjön blir tillräckligt varm att bada i. När vi var i Turkiet fanns det en sån härlig tjock dubbeluftmadrass i poolen som barnen hade superkul med under flera dagar. Tyvärr kom det ett par finska lite äldre barn som hade sönder den efter bara några minuter. Och tyvärr var det inte bara den, utan så gott som alla flytleksaker i poolen. Men, vi köpte med oss en ny hem som vi ska ha i vår lilla sjö i sommar + en lika tjock dubbelmadrass fast med stolar längst ut, så man sitter mitt emot varandra liksom. Det blir nog bra, men vi väntar som sagt på värmen…

Gårdagens simavslutning gick jättebra och småpojkarna var så duktiga!!! Här kommer lite bilder från den:



Den stackars Flingan har inte haft någon lätt helg minsann. I fredags så fräste hon åt mig när jag lyfte henne, har aldrig hänt förut. Jag trodde att det berodde på att jag nyss kelat med Lilla Bu och att hon ville uttrycka sitt totala missnöje över det lilla livet. Men sen gjorde hon det även åt Kloker och till och med morrade åt mig när jag flyttade på henne för att bädda till sängen. På lördagen slog det mig att hon kanske hade ont någnstans och att det var det och inte missnöje som orsakade humöret. Men, hon reagerade ingenstans och fräste inte när jag kände igenom henne, så efter det har vi kallat henne för ”häxan surtant”. Men så igår så upptäckte vi en böld långt bak på höger lår. Stor som en ägghalva var den. Inte konstigt att hon morrat och fräst när vi burit på henne *pluttan*. Vet inte hur mycket ni känner till rasen Brittisk korthår men de har en enormt tät och tjock päls, så det är svårt att se och känna saker när man bara klappar på katten. Dagen tillbringar hon således hos vår veterinär och hon ska hämtas hem på eftermiddagen med tömd böld, drän och krage. Vi får se till att hålla undan Lilla Bu då, för annars retar hon väl ihjäl den stackars Flingan som inte är speciellt smidig med en stor lampskärm på huvudet…

Dagens låt: Jason Mraz; I´m yours http://youtu.be/EkHTsc9PU2A

Inga kommentarer: