Dagens låt:

söndag 22 maj 2011

Strålkastare!

Här lyser flitens lampa minsann. Satt i ca 10 timmar igår och arbetade på mitt examensarbete och dagen i dag lär bli liknande. Som tårta på moset har jag blivit förkyld också. Var obegripligt trött i fredags och vaknade senare på natten med rejält halsont och en täppt näsa. Det är många av raringarna i min förskoleklass som är förkylda just nu, så det är kanske inte så konstigt att jag drabbats…
Har i skrivande stund fått ihop över 30 sidor på examensarbetet och då har vi inte börjat med analys, diskussion och slutsatser än, så det bådar riktigt gott. Ska skicka in det vi har till handledaren idag och se vad han säger. På fredag avgör handledarna vilka som kommit tillräckligt långt för att kunna lägga upp för ventilering den 9 – 10 juni. Vi har fram till den 6:e juni på oss att slutföra arbetet, så vi behöver inte vara klara på fredag, men måste ha en prognos som säger att vi kommer att hinna innan den 6:e. Jag håller tummen och hoppas att ni också gör det. Det är alltså handledaren som avgör om vi får ventilera eller ej. Om vi inte får det nu så måste vi vänta tills senare i sommar, vilket jag helst INTE vill, men har lovat mig själv att inte bryta ihop om det blir så… Vill ju bli klar! Dessutom med nya lärarlegitimationen så är det bra om man sökt sitt examensbevis innan den 1 juli, för annars måste man ha en handledare i ett år innan man får sin legitimation. Om man hinner ansöka innan den 1/7 så behöver man bara jobba ett år (utan handledare) för att få legitimationen. Med tanke på min tidigare arbetslivserfarenhet så känner jag inte för att ha en ”handledare”. Men jag kan överleva det med…

Idag har Butter med kompisar åkt till Alanya. Hade gärna tagit en vecka till där, men det får bli nästa år. Min far med fru åkte också utomlands idag till Portugal 2 veckor och mamsen med man åkte igår till Korsika. Här flänger vi och far minsann ;)
Socialchefen i kommunen ringde häromdagen och undrade om vi kunde tänka oss ta emot feriebarn från Lettland i år också. Självklart svarade jag ja, men under förutsättning att det blir de två jag lärde känna förra året. Lilla E som bodde hos oss och Lilla A som bodde i en annan (väldigt speciell) familj som nu valt att inte ta emot henne i år. Jag ville inte ta emot någon helt ny eftersom mannen kommer att arbeta så gott som hela sommaren och med nya individer tycker jag att man ska vara två vuxna med tanke på att vi har ett gäng egna barn också. Men det får allt bli en LUGN sommar med mycket bad och lek på hemmaplan. Jag behöver få vila och ladda batterierna inför mitt (förhoppningsvis) nya jobb i höst. Blir också impad över deras framförhållning - NOT!!! Det var likadant förra året, vi kontaktades i slutet av maj, men fick inget datum för NÄR de skulle komma (det fick vi inte nu heller). Tre dagar innan de var på plats fick vi veta när de skulle komma och det lär bli likadant i år *suck*

Kanske är det typsikt för socialförvaltningen rakt av för den vi jobbar mot med vår familjehemsplacerade tjej ville nu i sista stund boka om mötet som var inbokat sedan månader tillbaka. När man bokar ett möte i så god tid så hinner man lägga in andra åtaganden runt omkring det mötet som inte alltid är så lätta att ändra på. Dessutom så var de TVUNGNA att ha detta möte senast den 17/6 för då gick de på semester. Är det vårt fel att de vill boka om och att vi har HÄCKEN FULL när de vill träffas?! Nej, skulle inte tro det och det gör mig irriterad mitt i examensarbeten, studenter och annat som infaller nu. Har ju LIIIIIIITE mycket på gång just nu som måste avklaras och som jag anser har större prioritet än ett ombokat möte. Vi är inte mer än människor... Vår handledare kom i alla fall med ett rätt okej förslag så vi får se hur det blir.

Idag är det hämtning av höstens och vinterns ved som är på schemat. ”Tyvärr” (ler lömskt) kan jag inte vara med och hjälpa till på grund av mina studier *gäspar förnöjt* så det får bli övriga familjens bekymmer :) Studierna har sina fördelar ibland…
Dagens låt: Idag behövs lite härligt "tung-gung": Anastacia; Not that kind http://youtu.be/xf3jRG414cA

Inga kommentarer: