Dagens låt:

måndag 11 april 2011

En UNDERBAR dag!!!

Eftersom det är måndag så behöver jag inte stressa iväg någonstans på morgonen, utan kunde i lugn och ro mysa runt och hjälpa till att få iväg barnen till skola och dagis. Sen hade jag ett möte på nätet med min examenskollega och vi ligger bra till och i fas. Vi har nu kontaktat vår handledare för ett handledarmöte så vi vet hur vi ska gå vidare.

Efter det var jag in till den lilla staden 1,5 mil bort och tog en fika med en mycket kär gammal vän. Det är en sån där vän som det inte spelar någon roll hur länge sedan det var man sågs, det känns som ”igår” i alla fall och det ger energi och man blir bara glad inombords och mår så där bra efteråt.

När jag kom hem hade jag fått mail från min handledare på högskolan att jag har fått VG på första delkursen!!! Blev så himla glad, inte helt fel att få ett VG i pedagogik III,dvs. avancerad nivå på högskolan. Det behövde jag verkligen som en belöning för allt slit jag har lagt ner denna termin. Nu är det ”bara” examensarbetet kvar och sedan är jag färdig… Ja, eller färdig och färdig, man blir aldrig helt klar, det finns alltid nya saker att lära sig och ta del av, men jag har åtminstone min examen och nästan 100 högskolepoäng till. Tror jag kommer stå mig ganska bra i konkurrensen om jobben ;)

Mannen har varit ledig idag och på eftermiddagen har vi gjort fint nere vid sjön och tagit bort lite sly som växt upp och tagit bort gammalt bråte som ska eldas nu i april. Det var så mysigt att skrota runt här på tomten, i solen med mannen och bara ”vara”. DET mina vänner, DET är livet det, de där härliga små stunderna i vardagen, glöm inte bort att stanna upp och njuta av dem!

När barnen kom hem hade vi första ”ute fikat” för i år på soldäcket. En STOR humla kom och gjorde oss sällskap och vårkänslan är verkligen här för att stanna nu  :)

Idag har varit en riktig liten GULDDAG, en sån där som man behöver ibland och som bara känns så underbar när den inträffar!
Dagens låt: Andreas Johnson; Sing for me http://youtu.be/UssxqXBpKbU

2 kommentarer:

Monica sa...

Grattis till VG:t från oss alla här i Skultuna. Jag förstår att du måste vara glad och att resten av dagen är så härlig, är ju bara helt underbart.

Cilla sa...

Tackar och bockar :) Ja, ALLT blir ju egentligen härligare med en sånt här ljuvligt varmt och soligt vårväder! Hoppas katterna får till sina löp som planerat snart. Vill ha lite nya urgulliga kattungebilder att ta del av ;)
Hälsa alla!