Dagens låt:

lördag 30 april 2011

Igår var en härlig dag!

Jag och Kloker åkte till Värmland där Kloker skulle hälsa på släktingar under dagen. Solen sken från en klarblå himmel och Värmland visade sig från sin allra bästa sida :)

Kloker hade en TOPPENDAG hos sina släktingar, som var väldig, väldig trevliga!!! Själv så skulle jag plugga några timmar eftersom jag ville att Kloker skulle få ”egentid” med släkten och slippa släpa på mig. Letade febrilt efter en fin plats där jag kunde sitta i solen och läsa. Hittade till slut denna underbara riviera:
Kändes absolut som att man var på savannen i Afrika och ännu mer när denna polare kom ringlandes:
Var då tillfälligt glad över att det var i Sverige och att det ”bara” var en svart huggorm och inte en pyton eller Kobra eller nåt. Var tvungen att vänta tills han ringlat iväg typ 30 meter eller så innan jag vågade sätta mig och sola igen…

Var playan ligger? Tja, nu var det ju inte direkt vid havet eller så, nej, inte ens vid vatten faktiskt, utan det var faktiskt ett sandtag ;). De ni, nöden har ingen lag och bara fantasin sätter gränser. Ja, det där med fantasi är intressant… Plötsligt kom jag att tänka på att många mördade personer göms i sandtag… Och detta sandtag låg mitt i skogen ca. 20 meter från en mindre väg… Insåg plötsligt att jag skulle vara ett lämpligt offer, ingen visste att jag fanns där, jag var inte från orten, helt ensam kvinna i ett sandtag… *skräck* Hade lite svårt att slappna av efter det och satt och såg mig om med jämna mellanrum och ringde för säkerhets skull till mannen och beskrev var jag var någonstans. Men som ni märker överlevde jag och blev inte mördad *phu*.

På vägen hem stannade vi till i min uppväxtort och hälsade på min ”extramamma” och min ”Lillasyster” (som ska få en bebis vilken dag som helst) och det var så himla kul att träffa dem. Det är en sån där vänskap som ALLTID finns där och är hur stark som helst och när man ses så känns det som att det var ”igår” och man är bara 200% välkommen. Mysigt med andra ord. Vi kom hem vid 01 tiden inatt…

Idag är jag trött med andra ord och huset behöver städas inför Filosofens födelsedag imorgon. Alltid är det något liksom ;) Sessan och sessans farmor kommer hem idag också. Sessan har varit hos henne i Stockholm större delen av lovet och känner jag dem rätt så medföljer mängder av kläder som ska fylla ut den redan överfulla garderoben :)

Nej,nu ska jag dega en stund i soffan innan jag tar tag i livet!

Dagens låt: Lilla söta fröken fräken http://youtu.be/ZrZK-dRd_j0

2 kommentarer:

Monica sa...

Du verkar ha samma sorts fantasi som jsg har. Jag skulle ALDRIG sätta mig i ett sandtag mitt i skogen. :)

Härligt annars med en så mysig dag!

Cilla sa...

*skrattar* Ja, men ibland måste man utmana sina fobier lite...