Dagens låt:

måndag 18 april 2011

Rush-hour!

Oj vad tiden flyger fram! Det kan ju visserligen bero på att jag har så mycket att göra också. Helgen var trevlig med besök från våra nya vänner. På söndagen var vi till Hallstahammar och tittade på kattutställning. Monica (från Spinnsibbs se länk) hade en av sina kattungar med och det gick riktigt bra för honom och dessutom blev han vald till publikens favorit. Ja, det blir absolut en Sibbe längre fram i framtiden :) Förutom att det var väldigt trevligt att träffa Monica och kissen så fick sessan möjlighet att träffa en av sina bästa vänner som så finurligt bor hemma hos Monica :) .

Idag har jag kört bil!!! Först skjutsade jag barnen till skola och dagis och åkte sedan till den stora staden 5 mil bort för att hitta födelsedagspresenter till Lillprins. Tror jag hittade något som han verkligen kommer att gilla ;) Sedan hämtade jag Butter ute på landet någonstans och sedan tillbaka till den lilla staden. Där hämtade jag sessan och åkte sedan hem och lämnade av Butter. For sedan vidare till vårdcentralen 3 mil bort för att kolla upp sessans sår på benet som aldrig vill läka. Det blev remiss till ”hud”. Efter det for jag hem med sessan och sedan ner till den lilla staden igen och hämtade småkillarna. Sedan var det frissan med dem som var inplanerad. Efter det åkte vi hem och åt mat och nu har jag precis varit ute och övningskört med Butter. Ja, som sagt en hel del bilåkning har det blivit idag! Hur bär sig folk åt egentligen när de får vardagen att gå ihop med 2 heltidsarbetande vuxna?! Ja, jo, jag studerar 100% på högskolan och jobbar 50% utöver det, men det ser jag som en övergående period och att det funkar att ha så hög belastning under en begränsad tid. Men att jobba 8 -16 fem dagar i veckan år ut och år in och sedan hinna med allt annat som måste göras, hur får man det att fungera???!!! I´m impressed av er som fixar det!

Idag hade vi hela 18 grader på termometern och till helgen ska det bli ännu varmare *tjohoo*. Isen har nu helt släppt på sjön och det har gått fort vill jag lova! Förra helgen var tonåringarna ute och stod på den utan problem och i fredags hade den lossat i kanterna. Då tog Butter årets premiärdopp! Jajjemensan, han dök i också, så det var med besked ett premiärdopp. Vi tävlar ju alltid i detta hus om vem som blir först. Eller ”vi” och ”vi” förresten. Mannen, Butter och Kloker ska det vara. Kloker har hittills inte vunnit en endaste gång *pik- pik*. Men så idag är isen helt borta!

Vilket också inneburit att Kanadagässen är tillbaks *suck, suck och FETSTÖN* Inte är de rädda heller, det spelar ingen roll om man springer mot dem eller skickar hunden efter dem, de ligger lugnt kvar någon meter ut i vattnet och bryr sig inte det minsta. Till helgen blir det att sätta upp tillfälligt staket längs sjön, så får de hitta en annan plats att skita på!!! Hitills är de ”bara” 3…

Känner att jag längtar till sommaren och ledighet. Det ska bli så skönt att slippa alla ”måsten” som just nu bara hopar sig i min tillvaro. Tänk att få vakna och inte ha en massa inbokade saker eller studier som måste göras. Jag ska verkligen supernjuta av denna sommaren det är då ett som är säkert och det är jag dessutom verkligen värd!!!

I sommar ska jag och mannen gå och njuta av en god middag med underhållning av storbandsjazz - de ni ;) Här kommer ett smakprov!

Dagens låt: In the mood; Glenn Miller http://youtu.be/bR3K5uB-wMA

2 kommentarer:

Pappa KJ sa...

Vi har vår 4:de dag på rad med strålande sol.Gräsmattorna är gröna o backarna prunkar av vitsippor,björkarna har börjat spricka ut och Hakefjorden låg blank som en spegel i morse.Vi har inga Canadagäss på vår gräsmatta.
Kramar,Inger o KJ

Cilla sa...

Ja, så kan det vara på Sveriges framsida. Mycket av det ni har får vi också om än lite senare, men om ni vill så kan ni gärna få ta över våra Canadagäss. Vore det inte trevligt att ha något litet djurliv att titta på från balkongen?! Jag kan säkert skicka dem med DHL :)