Dagens låt:

onsdag 29 juni 2011

Härliga dagar i solen :)

Har nu äntligen börjat operation avslappning. Härliga lata dagar på en däckstol i solen är inte helt fel ;) Med solen och värmen kommer timmar av utelek för barnen automatiskt, de blir liksom självroande och mamman får långa stunder i solen i lugn och ro. Igår var jag in till leksaksaffären i den lilla staden och köpte födelsedagspresent till minstingen i familjen från Eritrea som vi brukar hjälpa och umgås med. Han fyllde 2 år. I leksaksaffären fanns en sån där ”Slidematta” som man kopplar till trädgårdsslangen och som blir som en vattenrutchbana som barnen kan kasta sig i. Var ju bara tvungen att investera i den och gissa om den blev en hit?! Höll aldrig på att få in dem igår kväll och den kommer med garanti att förgylla större delen av dagen idag också. Ska ta lite kort idag som jag kan lägga här på bloggen sen. En väldigt enkel pryl och inte dyr heller men SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ rolig! Vi har ju sjön och egen badplats som också roar barnen i värmen (och även mig). Men ibland är det skönt att faktiskt kunna slappa iväg en stund och bara slappna av, vilket man inte kan göra när barnen är i sjön. Därför blir denna ”vattenslide” ett bra komplement!
Filosofen har fått upp ett intresse för att kasta frisbee och han är otroligt duktig dessutom. Vår Aussie vill gärna också vara med och hugga frisbeen, men då med resultat att den går sönder. Jag hade en Flatcoated retriever en gång i tiden som var helt enorm på att fånga frisbees. Han läste frisbeens bana och hoppade sedan upp och fångade den i luften. Han tog den med garanti 99 ggr av 100! Skulle gärna låta vår Aussie också vara med för han är också så där smart, men risken är ju då att Filosofen aldrig får kasta ifred, så jag avvaktar med det. Kanske kan man ha 2 olika frisbees och lära Aussien att han bara får ha den ena?! Skulle nog kunna funka…
Trötter har fått jobb som det ser ut och börjar idag introduktionskursen. Han ska arbeta som telefonsupport åt ett internetföretag i den stora staden 6 mil bort. Han vill hellre arbeta än plugga just nu och det lär de ju få bestämma själva. Han kommer att flytta in till den lilla staden 1,5 mil bort och skaffa en lägenhet där. Det är bra att de är motiverade att stå på egna ben :) Butter ska studera vidare och flyttar i början av augusti ner till Småland, så våra stora grabbar försvinner liksom *snyft*. Ja, ja, de kommer hem och hälsar på med jämna mellanrum förstås och Trötter finns ju i närheten, men det kommer att bli tystare middagar här framöver. Med Butter och Trötter får man alltid roliga konversationer och många skratt, nu blir det som sagt lite tomt… Får se fram desto mer emot när de kommer hem och hälsar på!

På min egen jobbfront är det intet nytt. Såg att de hade lagt ut tjänsten igen som jag tackade nej till. Jag vet att de hade fler sökande, men kan hända kände de samma dåliga vibbar som jag av stället och valde därför också att tacka nej… Har fem sökta tjänster som jag ännu inte hört något från. Några har sökningstiden inte gått ut på än, så jag håller tummarna. Det är framför allt en tjänst som jag SÅÅÅÅÅ gärna vill ha, ett jobb som skulle passa mig som handen i handsken. Det stod verkligen mitt namn på den tjänsten. Återkommer mer om den när jag vet mer. Jag försöker peppa mig själv till att inte bli FÖR besviken om jag inte får den, samtidigt som jag SÅ INNERLIGT hoppas och vill ha den… Vet att jag skulle göra ett KANONJOBB!!! Men, det beslutet ligger inte hos mig just nu, så jag kan för stunden bara hålla tummarna och fortsätta hoppas.
Idag blir ännu en härlig dag i solen. Till helgen ska tydligen kylan och regnet komma tillbaka *suck*, så det gäller att verkligen passa på att njuta när sommaren väl dyker upp :)


Dagens låt: In the summertime; Mungo Jerry http://youtu.be/zc9wIzi96_E

Inga kommentarer: