Dagens låt:

lördag 2 juli 2011

Tropiska nätter

I natt hade vi en så kallad ”tropisk natt”, det vill säga: temperaturen gick aldrig ner under 20 grader. Helt underbart!!! Till det så har vi en enorm luftfuktighet som gör att man verkligen skulle kunna tro att vi är i tropikerna. Ingen sol än så länge, men ljuvlig värme och hög luftfuktighet – funkar för mig :) Var till och med tvungen att ta ett kvällsdopp igår för att svalka av mig innan läggdags och håller det här i sig så lär det bli likadant ikväll. Här kommer lite "slide- bilder":
Är för tillfället hundvakt åt min brors Rhodesian Ridgeback valp. En liten skön kille! Han är ju inte som retrievers eller Aussies direkt, utan väldigt eftertänksam och egensinnig. Han väljer dessutom ut vissa personer som han gillar och resten mer eller mindre ignorerar han, detta är tydligen rastypiskt. Charmigt när man bara har honom till låns, men jag gillar nog hundar med fart och fläkt lite bättre. Men han gillar mig och det får en ju att känna sig lite utvald, så han är nog välkommen fler gånger ;) Mina hundar är nog två utav de mest balanserade hundar jag känner. De har varit så duktiga med valpen och verkligen fostrat honom kärleksfullt men bestämt på hundars vis, något som är jätteviktigt för valpar när de umgås med andra hundar. Jag är så stolt över dem *sträcker på mig*. Skulle försöka mig på att få alla tre på bild, men det är inte lätt med en valp som inte klarar av att sitta still utan gärna tuggar på sina polare så fort tillfälle ges. Det är ett understatement att säga att våra hundar var ”måttligt roade” av fotosessionen :)
Något annat som varit överraskande är att katterna bara accepterade valpen rakt av. Vår Brittiska korthår har till och med roat sig med att leka tafatt med valpen där hon låter sig jagas om och om igen. En gång när valpen låg och sov ute på gräsmattan gick hon till och med dit och väckte honom och gick sedan väldigt sakta fram och tillbaks framför honom tills han började gå efter. Då rör hon sig bara precis så fort som det krävs för att han inte ska hinna ifatt. Det ser för roligt ut och man ser verkligen att katten tycker att det är jätteroligt. Den enda som var lite kritisk var kattungen som ganska nyligen accepterat våra hundar och en helt ny i hennes ögon var synnerligen misstänksamt, men nu ligger hon också bara kvar helt lugnt när han kommer och går förbi.

Jo förresten! Jag ska på anställningsintervju på tisdag morgon angående jobbet som jag SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gärna vill ha!!! Känns JÄTTEBRA! Sista ansökningsdag var i torsdags och fredag morgon ringer de mig och bokar in en intervju. Bådar förhoppningsvis gott kan man hoppas. Är dock lite kantstött efter förra intervjun som jag också hoppades på där jobbet visade sig vara en katastrof. Men jag vågar ändå tro på att detta kan bli bra och jag ser fram emot intervjun. Detta är ett jobb där jag verkligen får möjlighet att göra en skillnad och vara del att något nytt och utvecklande. *hoppas, hoppas, hoppas*

Imorgon konfirmerar sig Kloker och vi har bestämt oss för att gå ut och äta efteråt. Jag har varken haft tid eller ork att fixa ihop något här hemma och det var ju alldeles nyss vi hade stort student och lärarexamensfirande här hemma, så lite mättad är man allt… Det blir garanterat trevligt ändå! Allt blir ju vad man gör det till ;)

Dagens låt: Inspirerad av en väns blogg ;) Ted Gärdestad; För kärlekens skull http://youtu.be/aW1L5yZdAgQ

Inga kommentarer: