Dagens låt:

måndag 11 juli 2011

SOMMARLOV!!!

Livet tuffar på i bästa sommarlovs stil :) Barnen är vakna lääääänge på kvällarna och sover därmed också längre på mornarna precis som det ska vara när man är ledig. Förmiddagarna är bara en enda lång mysstund där frukosten intas när man har lust, inga måsten här inte! För stunden är det rätt så rörigt här hemma. Övervåningen är en måleriarbetsplats och nedervåningen är full med leksaker, ritpapper och mumifierade föremål. Igår kände jag att jag borde göra något åt det, men orkade inte så jag lät bli. Kändes riktigt bra faktiskt! Är man ledig så är man och då ska det inte finnas några stora måsten. Idag blir det dock en liten röjning för jag har mer energi idag. Har bestämt mig för att baka gammeldags skorpor någon dag framöver också. Köpte helt underbart goda på tebutiken när jag var där. Det var som Biscotti fast med jordgubb och fläder. De var helt ljuvliga och jag inbillar mig att jag kan få till något liknande själv. Vi får väl se hur det blir.
Lilla toaletten uppe börjar nu bli klar (den målas om och fräschas upp) och tapeterna till småkillarnas 2 egna nya rum hämtades också ut nu på morgonen. De har själva fått tycka till om färg och så, men lillprins ville absolut ha medaljonger och flamingos på sin tapet, så där fick vi tyvärr säga nej *ler* Men det blev kanonfina tapeter från Eco och det ska bli spännande att se när de väl sitter på plats. Mannen var och köpte Filosofens nya säng igår, så den är också inköpt, nu fattas det bara skrivbord till bägge grabbarna, en byrå, mattor, gardiner och lite annan förvaring sen är det klart! Har hittat fina tavlor (på djur såklart) på nätet till Lillprins rum och även någon mer till Filosofen (biltema men inte Disney cars, det blir lite mognare konst med fotografier i svartvitt där bara själva bilen är i färg). Det kommer bli JÄTTEBRA!!! Efter detta är det sessans gamla rum som står på tur och sedan vårat sovrum, men de kommer att få vänta till senare i höst eller så.
Idag åker sessan till sin pappa i Norge en vecka och någon gång under v. 29 eller 30 kommer de 2 flickorna från Lettland. Det är väl det som finns inbokat, så där lagom lite som det ska vara om man vill känna sig lös och ledig. Sen i Augusti blir det lite mer full fart med Butter som ska flytta, dagis och fritidsinskolningar, klädinköp för både barn och mor och sedan drar ju mitt nya jobb igång den 15:e. Vi har en Kick- off i Tällberg 2 dagar första veckan och det ska bli kul! Ett bra sätt att lära känna alla på och med en hel del intressanta föreläsningar. Är fortfarande sjukt glad över mitt nya jobb och jag känner mig så lyckligt lottad som får arbeta med det jag verkligen brinner för. Jag lovade mig själv att OM jag fick jobbet så skulle jag unna mig ett halsband från Lilla Lisa. Nu är det 2 stycken på väg hem till mig med posten. Det är jag värd!!!

Nej, nu ska jag gå ut och sätta igång pumpen och vattna gräsmattan. Vi har ju sjövatten i trädgårdsslangen (och en med vanligt vatten också) och det är TOPPEN under varma torra somrar när det råder bevattningsförbud *ching- ching*. Men där är vi verkligen inte i år, men gräsmattan är torr och behöver en dos. Sen blir det att fluffa runt här och bara njuta av sommaren och ledigheten!
Dagens låt: The Four Lads; Istanbul http://youtu.be/-YPnXBWl9Tk

Inga kommentarer: