Dagens låt:

tisdag 5 juli 2011

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JAG FICK JOBBET!!!!!!!!!!
Jag är så otroligt SKITGLAD!!!!!!!!!!!!!!! *hoppar och skuttar*

Jag har fått en speciell lärartjänst åt den stora kommunen 6 mil härifrån. Tjänsten innebär att jag ska göra upplägg för att kunna inkludera barn med neuropsykiatriska funktionshinder i den ordinarie undervisningen. Vi kommer att vara ett team på 6 stycken lärare/ speciallärare/ specialpedagoger som är anställda av Elevhälsan och kommer att jobba mot olika skolor beroende på uppdrag. Det vi kommer att göra är att observera eleven och organisationen och göra ett upplägg utifrån det och sedan handleda lärare och pedagoger och vara ett stöd till dem i inkluderingsprocessen. Detta är ett nytt projekt i kommunen och vi i teamet skall även arbeta fram en modell för hur detta ska fungera. Jag blir så lycklig över att det verkligen finns kommuner som arbetar åt RÄTT håll, som vill inkludera dessa elever istället för att exkludera. Det är precis så det ska vara och äntligen finns det en kommun som verkligen satsar på detta! Detta kommer förhoppningsvis leda till fler elever som mår så mycket bättre och färre elever på behandlingshem eller andra tyngre insatser som lätt blir till när tiden bara går och barnen exkluderas. Det är 100% allt som jag har önskat, nytänkande, inkludering, barn i behov av särskilt stöd, att få vara del av en utveckling och att få arbeta med något som jag verkligen tror på och står för. YES, YES, YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En extra bonus var att jag dessutom fick samma lön som jag hade jobbat upp på behandlingshemmet,inte helt fel, men jag hade tackat ja även om jag hade fått den sedvanliga urkassa ingångslönen som alla lärare får, för jobbet är så himla inspirerande. Men nu blev det inte så utan jag fortsätter från det löneläge jag jobbat upp under de år jag arbetat som lärare och dessutom i en privat bransch *ching- ching* Ja, det finns säkert de bland oss 6 som har ännu bättre betalt, men jag är jättenöjd!

Det var bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ rätt att säga upp mig från mitt gamla arbete och chansa på att något bättre väntade runt hörnet. VÅGA - VINN!!! Nu blir det fira av;)

Dagens låt: En låt som bara är såååååå jag: Billy Ocean; When the going gets tough http://youtu.be/c_e2D2qsaso

4 kommentarer:

Anonym sa...

STORT, STORT GRATTIS!! /Monica

Cilla sa...

Tack, tackelitack tack :)))))

Papp kj sa...

EttSTORT!!!! Gtattis
från Pappa o Inger

Cilla sa...

Tackar och bockar!!!