Dagens låt:

tisdag 5 juli 2011

Inget är som väntans tider...

Nej, så är det allt. Min anställningsintervju gick bra tycker jag, men jag har ju ingen aning om vilka fler som sökt jobbet och vad de har att komma med… Alltså har jag inte en blekaste om åt vilket håll det lutar, men det är absolut en tjänst jag JÄTTEGÄRNA skulle vilja ha!!! Allt annat känns lite blassé jämfört med denna. Det är absolut ingen ”glasstjänst”, nej, tvärtom, den kräver sin man och innebär MASSOR av jobb, men är en utmaning som garanterat kommer att ge mycket tillbaka.

Jag fick svara på de klassiska frågorna som ”och vem är du då?” , ”är du bra på att samarbeta?”, ”är du stresstålig?” samt ”är du bra på att lyssna?”. Den sistnämnda frågan tycker jag alltid är svår. Jag anser att jag är bra på att lyssna, men på en anställningsintervju så är man själv i fokus och ska svara på 1000 olika frågor, hur kan man då, där och då, förmedla att man är bra på att lyssna på fler sätt än att bara hävda att man anser och tror att man är det?! För er som känner mig så vet ni att prata – DET kan jag och jag har lätt för att förmedla saker och lätt för att få kontakt med människor, men som sagt att där och då också kunna förmedla att man är en bra lyssnare är och förblir uppdrag omöjligt i min värld.

Det var åtminstone en väldigt trevlig intervju, med många skratt och bra diskussioner. Det var bra för mig som fortfarande har mardrömmar efter den förra anställningsintervjun… Det finns alltså bra och trevliga intervjuer också :) Åh vad jag vill ha denna tjänst, kommer nog bli lite depp om jag inte får den, men allt har ju en mening, så då finns det väl en mening med det också i så fall. Jag skulle hur som helst få svar redan idag, för de gick allihop på semester imorgon och ville ha detta klart innan dess. Så nu sitter jag här med orolig mage och bara väntar… Det är ju JÄTTEJOBBIGT!!!

Jag var en sväng på det stora köpcentret och tittade på tapeter och köpte nytt te, men hade ingen ro att gå där och svassa, vilket jag i vanliga fall fullkomligen ÄLSKAR. Nej, jag vill bara veta, samtidigt som jag inte vill ha ett dåligt besked. OTROLIGT JOBBIGT!!! Återkommer när jag vet…
Dagens låt: Får bli densamma eftersom min mage känns som om jag åker bergochdalbana just nu ;)

Inga kommentarer: