Dagens låt:

söndag 17 oktober 2010

Helgen som försvann...

Hoppsan, så var helgen förbi :( fattar inte var veckorna tar vägen just nu, de bara försvinner i flygande fart! Har fått en hel del gjort under helgen i vilket fall som helst. Köket har äntligen fått sitt höstfix:
Det är så härligt med sjön utanför fönstret. Ser inte alls fram emot vintern när det blir is och snö på sjön, för då ser den mest ut som en åker under snö...

Allt "somrigt" är undanplockat och allt "vintrigt" har fått en plats närmare dörren i förrådet. All panel som snickisen tagit bort är bortforslad från tomten, planeringen för klassen nästa vecka är gjord, litteraturen till högskolan är läst och jag har gjort en underbart god skaldjursoppa till middag idag. Effektivitet i kvadrat ;)
Känns på något sätt skönare och mer legitimt att kura i soffan med en god kopp te om kvällen när operation dagsverke är avklarat.

Hmm... ser nu att fönstren på altanen är i behov av en sista putsning innan vintern, men det får allt vänta tills en annan dag.

Lillprins har haft en riktig "mysa med mamma" helg och varit väldigt kramig och gosig. Han har kommit och "tankat" minst en gång i timmen. *gulle*

Sessans skolfoto blev riktigt bra i år (jämfört med förra året då forografen måste varit full, blind eller halvdöd ):
Söt tjej eller hur?! Småkillarna har fotografering på onsdag och jag hoppas att det blir samma fotograf då med.

Dagens låt: Magnus Tingsek; Can´t take my eyes of you http://www.youtube.com/watch?v=Vmu5cSUlOqQ

4 kommentarer:

Nina sa...

Vilken söt liten tjej hon är:)! Nog är hon lite lik dig? Ja - sträck på dig för du är också sööööööt! Hälsa prinsessan från Tant Nina. KRAM

Cilla sa...

Ja, hon är nog lik mig och framför allt när jag var i samma ålder. Min bästa kompis från barndomen skrev till mig för något år sedan att sessan "är för skojigt likt dig" i ett mail till mig :)

Monica sa...

Vad söt hon är och det ser hur mysigt som helst ut i ert kök!

Här är förresten länken till kenneln jag pratade om;

http://www.bluewingfires.com/

Cilla sa...

Har kollat hemsidan, ser kanonbra ut och hon verkar absolut avla på helt rätt linjer. Den andra kenneln jag pratade om som inte var bra alls, hennes linjer finns inte någonstans. Japp, blir det en aussie till efter Mirus (vilket det antagligen blir) så blir det nog från denna kenneln. Ännu en anledning att hälsa på i Skultuna alltså :)