Dagens låt:

söndag 10 oktober 2010

Riviga Ruttan och optimistiska högskolan :)

Har nu gjort det som den överoptimistiska högskolan antog skulle ta 20 timmar. Tillåt mig småle… och då ska tilläggas att jag är snabb när jag jobbar! Visst, själva omfånget var ju inget som i sig berättade något om tiden. På två A4 sidor skulle arbetet summeras, men så var det också just det som gjorde det hela till stört omöjligt! På en halv sida skulle man redogöra för ett verksamhetsproblem och på ytterligare en halv sida skulle man redovisa vad man kommit fram till efter att ha letat reda på hela sin litteraturlista och då kunna komma fram till och formulera en fråga som HELA examensarbetet ska bygga på. Ja men GRATTIS!!! Alla som gjort minst en c- uppsats på högskola eller universitet förstår det omöjliga i att kunna göra allt detta på två A4 sidor. Bara litteraturlistan brukar normalt bli längre än det och att sen kunna få fram hur man tänkt och resonerat ovanpå det… Ja, du… Vi får väl se om de köper min idé efter att ha fått jobba hårt med att strypa ord och meningar.
Har även planerat för att hålla i min första idrottslektion i morgon. Ja, den första på min VFU skola det vill säga, idrottslektioner har jag hållit i förut, men inte för 6 åringar :) Det blir ”Riviga Ruttan” som får ta över rodret =D Gillar stenhårt det där med drama och att förställa mig. Brukar gå hem hos barnen också.

Bilparken här hemma kommer inom kort att få en ”förstärkning”, eller hur man nu ska se det hela. En gammal hederlig Volvo 740 står och väntar på att landa här hemma. Vi har ju bara bilar med automat, bekväma som vi är, och nu när grabbarna grus ska övningsköra så behövs en manuell. Vi var först inne på att byta in en av de vi har mot en ny med manuell, men så tänkte vi till lite. Grabbar med nytaget körkort vill köra MYCKET och vi har behov av bägge bilarna. Således fick en gammal veteran göra oss sällskap och den kan grabbarna åka runt med bäst de vill tills de vill köpa egna fordon och vi får ha våra egna små älsklingar ifred.

Har börjat lägga till med en konstig vana. Jag står och smörjer händerna utan att ha smort dem så att säga. Hel sjukt! Jag brukar smörja händerna på kvällen när jag sitter framför tv:n och gottar mig i godan ro. Vet inte varför jag numer står och låtsassmörjer händerna ett, tu, tre. Det lär knappast tyda på nervositet, men kanske trivsel?! Lite kul när man kommer på sig själv med att göra saker som man inte tänkt på och som saknar egentlig funktion.
Min man som städade bland skorna idag bara log åt mängden stövlar som finns i min ägo. Jag tycker att skinnstövlar är jättekul, ja skor och jackor är nog mina största svagheter, jag kan aldrig få för många! En till vinterjacka skulle nog vara behövlig tror jag. Ja, en som min bruna men i annan färg kanske… Hmm, får fnula på det… man måste ju få variera sig – eller hur?!

Dagens låt: Kände bara för denna idag liksom :)
Sanna Nielsen: Empty Room http://www.youtube.com/watch?v=Nw0dbtpWkl0

Inga kommentarer: