Dagens låt:

fredag 15 oktober 2010

Överbevisad :(

Någon ville tydligen bevisa mitt tidigare inlägg, för nyss när Kloker tittade ut så S N Ö A D E det!!!!!! Sprang givetvis ut med min nya kamera och fångade skådespelet på bild, så här har ni beviset:
Dessutom ska det bli MINUS 5 (fem) grader i natt.

Kan för första gången på många år jubla lite över att vi för en gångs skull fått på vinterdäcken på bilarna i tid. Ja, alla tre är faktiskt vinterskodda. Det har bara tagit typ 6 år i denna by för att förstå hur tidigt man måste vara ute för att inte bli fast här ute på landet när kylan slår till.

Det blir med 100% garanti att införskaffa en av dessa inför vintern (som verkar börja nu...)
OBH Nordica Värmefilt Warm & Cosy med 9 olika värmeinställningar *mumma i märgfrossan*. ABSOLUT något för frusna lilla mig :)

Men för stunden äger jag ingen sådan, så det får bli en härligt varm brasa i täljstensugnen och en god kopp te istället. Inte fy skam det heller ;)

Jo, förresten; har beställt en till vinterjacka nu (i en annan färg, supersnygg).Tänkte att motiveringen kunde vara att "jag kanske behöver dubbla om det blir riktigt, riktigt kallt" (?!). Hoppas mannen kan köpa den motiveringen med lite valpblick och svansviftning till... :) Han kan ju bara inte förstå det där Carrie Bradshaw sydromet, som i mitt fall gäller varma, snygga skinnstövlar och härliga jackor. Men han låter mig alltid hållas snäll som han är, även om han skakar på huvudet och småsuckar leendes åt mina motiveringar. I think that is what is called L O V E ;)

Inga kommentarer: