Dagens låt:

torsdag 7 oktober 2010

Kallt, men ännu ingen vinter

Har som sagt fulla dagar just nu. Klassen som jag är i är ute mycket och jag fryser rumpan av mig dagarna i ändan. Eftersom jag är och förblir en fryslort så hjälper inte kläder, jag fryser mentalt och då kommer det inifrån. Mina fingrar blir fiskpinnar på tre sekunder och går sen inte att få igång på evigheter och detta TROTS tjocka vantar. Det är långt ifrån vinter än och jag måste säga att jag fnular lite oroligt över hur det ska bli då… Har ju redan nu ena vinterjackan på mig (dock ej den nya supersnygga blå…).
Har konstaterat att det måste bli vintersko inköp till barnen snart också eftersom samtliga älgat iväg i fotstorleken under året som gått. Ja, konstigt vore det väl annars!?

Men KUL är det fortfarande och att arbeta med barn är och förblir världens roligaste jobb!!! Vi har en liten kille som inte kan säga S i klassen och idag ville han spela fotboll trots att det varit väldigt ”tjafsigt” på fotbollsplanen på sistone. Till slut bestämdes det att man skulle ta en fotbolls time- out, så att allt fick lugna sig. Men nu kom han alltså och frågade på sitt gulligaste sätt om de inte kunde få spela ändå. När svaret från fröken blev ”ja” lyser hela killen upp springer mot bollförrådet, vänder sig om i farten och ropar ”Du är bätt!!! (du är bäst). Gissa om vi fröknar bara log?!

Alla barnen i denna familj är *peppar, peppar* friska vilket känns bra. Lillprins har med sig pappa på dagis och idag lämnade pappa vid lunch och… det gick hur bra som helst, inga tårar alls! Tror helt och fullt på den ”snälla” metoden, där man lyssnar till det barnet förmedlar och agerar där efter och tar lämnandet en liten bit i taget och förbereder mycket. Hittills har det gått jättebra och jag hoppas att det håller i sig. Är så himla glad och stolt över att vi stod på oss som ”Mes- föräldrar” för i slut ändan vinner både lillprins, vi och dagis på det! Det är jag 100% övertygad om!

I helgen blir det studier med stort S för min del. Ska göra mina 20 förberedande timmar inför Ex arbetet. Dessa ska vara inlämnade nästa fredag, så det är på tiden liksom… Måste ju få till det bra och argumentera för min sak så Ex arbetes området blir godkänt. Skulle kännas SUPERSUGIGT om det blev avslag! Men jag är och förblir optimist och eftersom jag tycker att det är så klockrent, så borde forskarteamet på Högskolan också göra det – eller hur?! =D

Idag är det regn ute och i detta hus behöver man varken titta ut eller se väderprognoser, det är bara till att studera katternas beteende. Idag var det ”mycket tveksam utgång” med ”übersnabb ingång” och sedan horisontalläge i soffan resten av dagen = regn! Ja, det är mysiga små hårbollar vi har här hemma!

Hittade detta vykort i postlådan idag:
Det var från min man, han är bra go han...

Dagens låt: Mozella; Freezing (bara på grund av att jag fryser på skolan och INGENTING annat ;)http://www.youtube.com/watch?v=t3bbiUmw1gE

Inga kommentarer: